imran khan in UAE

دیدار نخست وزیر عمران خان با شاهزاده ابوظبی و رئیس صندوق بین المللی پول

بین المللی

نخست وزیر پاکستان عمران خان، روز یکشنبه، در حاشیه اجلاس سران جهانی در دبی با شاهزاده ابوظبی و کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول (IMF)، دیدار کرد.

سفر عمران خان به امارات متحده عربی با دعوت رسمی شیخ محمد بن راشد المکتوم نخست وزیر امارات به منظور شرکت در اجلاس سران جهانی انجام گرفت. این دومین سفر نخست وزیر پاکستان به این کشور می باشد.

Pakistani PM Imran Khan arrival dubai

استقبال گرم دولت امارات متحده عربی از عمران خان نخست وزیر پاکستان

دیدار نخست وزیر پاکستان با شاهزاده ابوظبی

نخست وزیر پاکستان پس از ورود به امارات، مورد استقبال شاهزاده ابوظبی شیخ محمد بن زاید آل نهیان قرار گرفت.

 

Prime Minister was warmly received by Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan

سران پاکستان و امارات همچنین در یک دیدار صمیمانه، به گسترش ارتباطات دو کشور پرداختند.

Prime Minister Imran Khan meeting with Crown Prince of Abu Dhabi

عمران خان در حاشیه اجلاس سران جهانی با نخست وزیر لبنان سعید الدین رفیق الحریری نیز دیدار کرد.

Prime Minister Imran Khan meets Prime Minister of Lebanon

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، اسد عمر وزیر دارایی، وزیر اطلاعات فدرال فواد چودری، مشاور نخست وزیر در امور بازرگانی، صنایع نساجی و صنعت عبدالرزاق داوود و وزیر فدارل در امور وابسته به بازرگانی دریای علی زایدی، عمران خان را در این سفر همراهی می کنند.

تمایل صندوق بین المللی پول برای مشارکت در امور اقتصادی پاکستان

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین ‌المللی پول در ملاقات خود در حاشیه اجلاس سران جهانی با عمران خان در دبی، از حمایت این صندوق از پاکستان اطمینان داد.

خانم لاگارد در این دیدار، بر سیاست های قاطعانه و یک بسته نیرومند اصلاحات اقتصادی صندوق بین ‌المللی پول تاکید کرده تا اقتصاد پاکستان حرکت خود را دوباره کسب کند.

رئیس صندوق بین ‌المللی پول در مصاحبه با رسانه ها ملاقات خود با عمران خان را خوب و سازنده خواند.

در خصوص دیدار نخست وزیر با رئیس صندوق بین المللی پول، فواد چودری، وزیر اطلاعات، گفت: این دیدار، فرصت را برای درک دیدگاه صندوق بین المللی پول به ما می دهد و ما قادر خواهیم بود دیدگاه خود را به خانم لاگارد بیان کنیم.

چودری گفت: مشکل معامله صندوق بین المللی پول  نیست، مشکل شرایط مربوط به معامله است. ما شرایطی را که به چشم انداز رشد پاکستان آسیب می رساند نمی خواهیم. ما خواهان یک معامله منصفانه هستیم که بتواند در کوتاه مدت به پاکستان کمک کند، بدون تأثیر بر اهداف اقتصادی بلند مدت ما.

مقامات پاکستانی انتظار داشتند که مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول در ماه نوامبر به پایان برسد، اما به دلیل اینکه اسلام آباد نگرانی‌هایی را دارد که این برنامه می‌تواند اقتصاد را از بین ببرد و برنامه‌های عمران خان برای رشد اقتصادی را محقق نکند این امر برای چندین ماه به تأخیر افتاد.

در صورت تحقق توافق میان مقامات پاکستانی با رئیس صندوق بین‌المللی پول، اسلام آباد دومین بسته کمک مالی خود از سال 2013 تاکنون را دریافت خواهد کرد.

 

 

 

 

One thought on “دیدار نخست وزیر عمران خان با شاهزاده ابوظبی و رئیس صندوق بین المللی پول

Comments are closed.