Pakistan among world’s top 50 economies in 5 years

پاکستان در میان 50 اقتصاد برتر دنیا در 5 سال آینده

بین المللی

مشاور نخست وزیر در امور بازرگانی، نساجی، صنایع و معادن، عبدالرزاق داوود گفت که دولت به شدت در بهبود سهولت انجام تجارت در پاکستان تلاش می کند تا کشور را در میان 50 اقتصاد برتر دنیا در طی 5 سال آینده قرار دهد.

پاکستان در حال حاضر به خاطر سهولت انجام شاخص های اقتصادی در رتبه 136 قرار دارد و دولت قصد دارد در عرض دو سال در میان 100 اقتصاد برتر دنیا و در میان 50 اقتصاد برتر دنیادر پنج سال آینده، قرار دهد.

عبدالرزاق داوود گفت سهولت انجام کسب و کار یک شاخص مهم برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و احیای بخش صنعتی است.

ease-of-doing-business

زمانی که دولت مسئولیت خود را آغاز نمود، پاکستان در رتبه 147 قرارداشت. با توجه به اقدامات کوتاه مدت دولت، رتبه تا11 موقعیت بهبود یافته است.

Pakistan ranking in doing business index

مشاور گفت علاوه بر سهولت انجام تجارت در کشور، دولت در حال تلاش برای ساده سازی سیستم مالیاتی و همچنین سیاست ویزا است. ما همچنین یک استراتژی را برای یکپارچه سازی کلیه مراکز سرمایه گذاری در کشور تحت یک پنجره واحد داریم که همگی به قرارگیری پاکستان در میان 50 اقتصاد برتر دنیا کمک می نماید.

هدف دولت جدید پاکستان در تجدید نظر سیاست ویزای پاکستان

Advisor to Prime Minister on Commerce, Textile, Industry and Production

فراهم سازی تسهیلات ویژه سرمایه گذاران خارجی

هارون شریف، رئیس اجرایی هیئت سرمایه گذاری گفت که آسیای جنوبی یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد جهان و یک مقصد جذاب برای سرمایه گذاری است و افزایش در سرمایه گذاری خارجی یکی از اولویت های مهم دولت عمران خان است.

Pakistan in the list of top 100 economics and boost investment influx

او گفت که هیئت سرمایه گذاری در هماهنگی نزدیک با دولت های ایالتی، در تلاش برای ساده سازی سیستم مالیاتی است. چراکه در حال حاضر، 47 نوع پرداخت دستی در شروع یک کسب و کار در پاکستان مورد نیاز است. هم اکنون سیستم تسهیل تجارت انجام شده و بدین ترتیب پرداخت ها به 16 عدد از 47 کاهش یافته است.

TAX-Pakistan

رئیس اجرایی هیئت سرمایه گذاری در مورد سرمایه گذاران خارجی، گفت که برای این افراد علاوه بر دسترسی آسان به گواهی ها، واحدهای تجاری اختصاصی نیز در هر ایالت ایجاد خواهند شد. از سفارت پاکستان در خارج از کشور نیز خواسته شده است تا یک میز ویزای ویژه برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی ایجاد گردد. دولت برای بهبود تجارت مرزی با چین، افغانستان و هند تلاش کرده است تا فرصت های تجارت در منطقه را متمرکز کند.

پاکستان کشوری با فرصت های تجاری ویژه جهت سرمایه گذاران خارجی

وی گفت که سیاست ویزا نیز برای تجار و بازرگانان بهبود خواهد یافت و ویزا ظرف 24 ساعت صادر خواهد شد. سرویس ویزای آنلاین با چهار کشور در حال حاضر آغاز شده است و در مرحله بعدی به 60 کشور دیگر گسترش خواهد یافت.

visa regime for businessmenسخن آخر

به نظر می رسد سفرهای خارجی نخست وزیر پاکستان تاثیر مثبتی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته است، زیرا درک این سرمایه گذاران درباره پاکستان تغییر کرده است. در حال حاضر سرمایه گذاران از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مالزی، ترکیه و چین علاقه زیادی به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد پاکستان دارند. جذب این موج گسترده سرمایه گذاران خارجی به پاکستان به قرارگیری این کشور در میان 50 اقتصاد برتر دنیا کمک ویژه ای خواهد کرد.

One thought on “پاکستان در میان 50 اقتصاد برتر دنیا در 5 سال آینده

Comments are closed.