Pakistan Banao Certificates

گام بزرگ عمران خان در جذب اعتماد پاکستانی خارج از کشور برای برگشت سرمایه ارزی به پاکستان

اخبار ملی

نخست وزیر عمران خان با ارائه گواهی آبادسازی پاکستان (PBC) به پاکستانی های خارج از کشور، به برگشت سرمایه ارزی به پاکستان کمک می نماید.

عمران خان در مراسم افتتاح طرح گواهی آبادسازی پاکستان گفت کشور در حال حاضر سخت ترین دوره تاریخی خود را می گذراند اما دولت PTI  اقدامات اصلاحی را به طور منظم برای تثبیت اقتصاد انجام می دهد.

وی ادامه داد ساده ترین راه برای حل مشکلات اقتصادی کشور، اولا تکیه بر صندوق بین المللی پول مشابه با دولت های قبلی و دوما تقاضا از کشورهای دوست پاکستان می باشد. اما ما نیاز به راه حل های بلند مدت داریم.

نخست وزیر به مخاطبان گفت که به نظر می رسید بحران پاکستان هیچ راهی ندارد. با این حال، ما در حال خروج از بحران هستیم. این بحران زمانی پایان خواهد یافت که ما رویکرد خود را نسبت به کشاورزی تغییر دهیم. زمانی که ما شروع به بهره برداری از مقصد های توریستی خود نمائمی چراکه پاکستان دارای بسیاری از نقاط توریستی ببرجسته است. ما می توانیم حجم بالای گردشگری مذهبی در کشور داشته باشیم. ما مکان هایی برای جذب بودایی ها، هندوها، سیک ها و صوفی ها داریم … این می تواند به بیلیون ها دلار گردشگری منجر شود .

Top Five Tourist Attractions in Pakistan

در ادامه عمران خان  از پاکستانی های خارج از کشور  دعوت کرد تا با اخذ گواهی آبادسازی پاکستان به برگشت سرمایه ارزی و پیشرفت هرچه بیشتر کشور کمک نمایند. این درخواست دوم عمران خان از پاکستانی های خارج از کشور می باشد. پیشترنیز او از آن ها تقاضا کرده بود تا در ایجاد سدها مشارکت مالی نمایند.

اهدا میلیون ها روپیه توسط پاکستانی های مقیم خارج از کشور به دولت جدید پاکستان

گواهی آبادسازی پاکستان چیست؟

گواهی آبادسازی پاکستان در واقع نوعی اوراق سهام با ارزش دلار و با هدف جذب سرمایه گذاری برگشت سرمایه ارزی هشت میلیون پاکستانی خارج از کشور برای کمک به تقویت اقتصاد ملی می باشد.

دولت عمران خان در روز پنج شنبه رسما فروش این نوع اوراق سهام با ارزش دلار و  با نرخ بهره 6.75 درصد را اعلام کرد که بالاتر قیمت تا کنون است. در ازای خرید این اوراق سهام و پرداخت دلار توسط پاکستانی خارج از کشور، به این افراد گواهی آبادسازی پاکستان داده خواهد شد تا بتوانند بر اساس آن، پس از مدت مشخص، سرمایه ارزی خود به همراه سود تعریف شده را برداشت نمایند.

Pakistan Banao Certificates

اوراق سهام برای می تواند نقش موثری در تامین مالی کسری حساب جاری کشور داشته باشد. زیرا علی رغم وام های عربستان سعودی و امارات متحده عربی از ذخایر سرمایه ارزی خارجی رسمی تنها 8.2 میلیارد دلار باقی  مانده است که حتی برای هفت هفته واردات کافی نیست.

بر اساس اعلام اسد عمر، وزیر دارایی، این گواهی به دو صورت ارائه می گردد یکی سه ساله با درصد سود در حدود 25/6 درصد و دیگری پنج سال با بازپرداخت 75/6 درصد.

Pakistan Banao Certificates

شرایط لازم جهت اخذ گواهی آبادسازی پاکستان

این گواهی به سرمایه گذاران پاکستانی خارج از کشور داده می شود که سرمایه ارزی خود را به شکل دلار در حساب پاکستان واریز می نمایند. این سرمایه ارزی پس از مدت مشخص از حساب های بانکی این افراد در خارج از کشور به صورت ارز خارجی و یا پول محل به همراه سود مشخص قابل برداشت خواهد بود.

پاکستانی های دارای کارت شناسایی ملی دیجیتال و دارای حساب بانکی خارج از کشور، کارت شناسایی مخصوص پاکستانی های خارج از کشور (NICOP) و دارندگان کارت هویت POC امکان استفاده از این نوع گواهی را دارند.

Pakistan Banao Certificates

این ابزار می تواند به صورت جداگانه یا مشترک توسط پاکستانی های داخل یا خارج از کشور که دارای حساب های بانکی در خارج از کشور هستند خریداری شود، اما ضروری است که سرمایه ارزی برای خرید گواهی ها از حساب های خارجی آنها پرداخت و از طریق کانال های بانکی رسمی منتقل شود. عرضه گواهی آبادسازی پاکستان به بازار از چند طریق از جمله فرم دیجیتال، الکترونیکی و چاپی، از 28 ژانویه آغاز شده است.

Pakistan Banao Certificates

به نظر می رسد ارائه گواهی آبادسازی پاکستان با سود بالاتری نسبت به آنچه در حال حاضر در اختیار پاکستانی های خارج از کشور است، می تواند نقش مهمی در برگشت سرمایه ارزی از سراسر جهان به کشور و رونق اقتصاد رو به رشد پاکستان داشته باشد.

 

2 comments

Comments are closed.