-imrankhanbillgates

شرکت چند ملیتی ماکروسافت در مسیر سرمایه گذاری در پاکستان

بین المللی

شرکت فن آوری چند ملیتی بیل گیتس -شرکت ماکروسافت – قصد استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان را دارد.

بیل گیتس رئیس ماکروسافت در نامه ای که روز سه شنبه به وسیله دکتر Christopher Elias رئیس بخش توسعه جهانی موسسه بیل و ملیندا گیتس تحویل نخست وزیر پاکستان شد، ابراز تمایل به سرمایه گذاری در پاکستان کرد.

بنیاد بیل گیتس قصد دارد ضمن سرمایه گذاری در پاکستان برای ریشه کن سازی ویروس فلج اطفال و بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی نیز تلاش نماید.

در نشست نمایندگان ماکروسافت با نخست وزیر پاکستان، دكتر  Tedros Adhanom Ghebreyesusمدير كل سازمان جهاني بهداشت (WHO)  و دكتر   Ahmed Al-Mandhariمدير منطقه اي بخش مديترانه شرقي، نیز حضور داشتند.

investment opportunities in Pakistan

عمران خان از مدیر کل WHO و هیئت موسسه بیل گیتس در پاکستان استقبال کرد و گفت که پاکستان نقش سازمان جهانی بهداشت در سیستم مراقبت بهداشتی را درک می کند. وی افزود: دولت مصمم است که دستور کارهای جدید را در امور اجتماعی و اقتصادی برای پاکستان جدید اجرا کند. او همچنین بر تعهد خود نسبت به ادامه برنامه های توسعه پایدار و وظیفه دولت برای ریشه کنی فلج اطفال در کشور تاکید نمود.

در سال گذشته با بهبود وضعیت امنیت در پاکستان، این کشور شاهد سرمایه گذاری های خارجی میلیاردی بی سابقه از کشورهای همسایه تا کشورهایی نظیر آمریکا و اروپا بوده است. از میان بسیاری از شرکت های بزرگ مایل به سرمایه گذاری در پاکستان، چندین شرکت مانند ماکروسافت وارد مذاکره رسمی شدند. پیش بینی می شود که در دوه دولت عمران خان در 5 سال آینده، پاکستان تبدیل به ابرقدرت اقتصادی منطقه به خصوص در حوزه فناوری های نرم و IT شود.

Silicon-vally-pakistan

 

One thought on “شرکت چند ملیتی ماکروسافت در مسیر سرمایه گذاری در پاکستان

Comments are closed.