PM Khan, President Erdogan meet in Ankara

دیدار عمران خان با رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان

بین المللی

نخست وزیر عمران خان در روز جمعه در سفر دو روزه خود با رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا ملاقات کرد.

رهبران دو کشور درباره افزایش و تقویت روابط اقتصادی میان پاکستان و ترکیه به گفت و گو پرداختند. پس از جلسه، عمران خان و رجب طیب اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

PM Khan, President Erdogan meet in Ankara

در این کنفرانس، عمران خان تأیید کرد که قدمت روابط ترکیه و پاکستان به زمان بسیار طولانی می رسد و او می خواهد این وابستگی را به سطح بسیار بالاتری ارتقا دهد.

عمران خان گفت که پاکستان می خواهد پیوند خود را با ترکیه تقویت کند، نه فقط در روابط تجاری، بلکه در روابط خارجی و در نگرش های مختلف به تروریسم.

او ادامه داد که در شش یا هفت سال گذشته، ترکیه بیش از 2 میلیون خانه ساخته است که درس خوبی برای پاکستان است. زیرا اولین بار در پاکستان قصد اجرای چنین طرح بلند پروازانه ای را دارد. نخست وزیر سپس به برنامه مسکن پاکستان جدید که توسط دولت فدرال برای افراد کم درآمد در کشور راه اندازی شد، اشاره کرد.

ایجاد 10 میلیون فرصت شغلی توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان

وی همچنین درباره اصلاحات بهداشتی ترکیه و پوشش بیمه افراد فقیرنشین صحبت کرد که همه آنها به مراقبت های بهداشتی با کیفیت دسترسی داشتند و این امر را یکی از مهمترین جنبه های یک جامعه متمدن دانست.

PM Khan, President Erdogan meet in Ankara

رئیس جمهور اردوغان نیز گفت که امیدوار است که در سال 2019 میلادی، ترکیه و پاکستان اقدامات مهمی را در جلسات شورای استراتژیک سطح بالا، و در نشست سران سه جانبه پاکستان و ترکیه و افغانستان در استانبول اتخاذ کنند.

اردوغان از تصمیم دادگاه عالی پاکستان در مقابل موسسه آموزشی پاک – ترک به عنوان مهم‌ ترین آموزشگاه گولن در پاکستان به عنوان موسسه فکری وابسته به تروریسم قدردانی کرد.

بازدید نخست وزیر پاکستان از مقبره مصطفی کمال آتاتورک

نخست وزیر از مقبره مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار ترکیه مدرن بازدید کرد و پس از ادای احترام، دفتر ویژه مهمانان را امضا کرد.

عمران خان در پیام خود در این دفتر  نوشت که قائداعظم محمد علی جناح آتاتورک را یکی از بزرگترین مردانی که تا به حال زندگی کرده اند توصیف کرده است.

The premier visited the mausoleum of Mustafa Kemal Ataturk

پیش از این نیز روز گذشته، عمران خان در آغاز سفر خود به قونیه، با حضور در مقبره مولانا به این شاعر بزرگ ادای احترام نمود.

آغاز رسمی سفر دو روزه عمران خان نخست وزیر پاکستان به ترکیه

2 comments

Comments are closed.