بهترین کشورهای جهان برای سفر

پاکستان؛ مقصد سفر من: نام پاکستان در لیست بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال 2019

پاکستان؛ مقصد سفر من, گردشگری

بر اساس گزارش مجله آمریکایی Forbes و نیز انجمن بریتانیایی Backpacker، پاکستان در لیست بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال 2019 قرار گرفته است.

کشور پاکستان با وجود جاذبه های گردشگری بالقوه و نیز بهبود وضعیت امنیت، در سال های اخیر به سرعت به یک مرکز گردشگری جهانی تبدیل شده است. سایر عوامل مانند موقعیت جغرافیایی استراتژیک پاکستان، بهبود صلح داخلی و همچنین منطقه ای و تسهیل سیاست های ویزا گردشگری در این امر نقش مهمی را ایفا می نمایند.

پاکستان اخیرا قصد دارد ویزای فرودگاهی را برای اتباع کشورهای 55 کشورممکن سازد. در حال حاضر پاکستان گزینه ویزا در فرودگاه را برای گروه های گردشگری از 24 کشور، از جمله چین، فنلاند، اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، یونان، انگلیس، ایالات متحده و دیگر کشورها، اعلام کرده است.

Neelum Valley

پاکستان در لیست بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال 2019 در مجله Forbes

در رتبه بندی اخیر منتشر شده توسط مجله معتبر  Forbes پاکستان در میان ده مکان از بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال 2019 شناخته شده است. این امر پاکستان را تبدیل به یک مقصدد گردشگری مهم جهانی می نماید.

مجله کسب و کار آمریکایی Forbes این گزارش را بر اساس منابع اطلاعاتی شرکت های مختلف سفر، سازمان های رسانه ای، مسافران انفرادی و وبلاگ نویسان منتشر کرد. در گزارش این مجله نام ده کشور پاکستان، بوتان، کلمبیا، مکزیک، اتیوپی، ماداگاسکار، مغولستان، رواندا، ریویرا ترکیه و پرتغال دیده می شود.

پاکستان در لیست بهترین کشورهای جهان برای سفر ماجراجویان بر اساس انجمن بریتانیایی Backpacker

انجمن بریتانیایی Backpacker پاکستان را یکی از دوستدارترین کشورهای جهان، با مناظر کوهستانی که فراتر از خیال است توصیف می کند.

این انجمن لیست 20  کشور از بهترین کشورهای جهان برای سفر از جمله روسیه، هند، ترکیه، قرقیزستان و چین ویژه گردشگران ماجراجو را معرفی می کند.

پاکستان به عنوان مقصد مهم سفرهای ماجراجویانه در سال 2018 معرفی شده است. این انجمن در صفحه رسانه های اجتماعی خود اعلام کرد: زیبایی، هیجان و فرهنگ دوست داشتنی پاکستان آن را به یاد ماندنی می نماید. مسافران در پایان سفر با زیباترین منظره طبیعی روی زمین یعنی دره هونزا مواجه می شوند.

pakistan hunza valley

الکس رینولدز گردشگر وبلاگ نویس که در ایالات متحده متولد شده و بارها از پاکستان بازدید کرده است، می گوید: مردم پاکستان از من خواستند که در خانه های آن ها بمانم. آن ها خودشان بر روی زمین می خوابیدند تا بتوانم از تختشان استفاده کنم. حتی روزهایی را مرخصی می کردند تا تا اطراف رابه من نشان دهند.

 طبق گفته شرکت توسعه گردشگری پاکستان، حدود 1.7 میلیون گردشگر خارجی در  سال 2017 از پاکستان بازدید کرده اند که نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه حجم گردشگران می باشد، در حالی که مسافران داخلی 30 درصد افزایش یافته است.

عملکرد مثبت پاکستان در جذب گردشگر خارجی در سال 2017

One thought on “پاکستان؛ مقصد سفر من: نام پاکستان در لیست بهترین کشورهای جهان برای سفر در سال 2019

Comments are closed.