Christmas in Pakistan

آماده سازی برای برگزاری جشن کریسمس در پاکستان

سبک زندگی

مسیحیان پاکستان خود را برای تدارک و برگزاری مراسم جشن کریسمس آماده می‌کنند.

آماده سازی جشن کریسمس در سراسر پاکستان در حال اجرا است با این وجود در شهر اسلام‌آباد پایتخت این کشور و لاهور مرکز ایالت پنجاب شور بیشتری دارد.

از آنجا که تنها چند روز تا جشن کریسمس باقی است، اقلیت مسیحی مشغول خرید لباس و هدایای جدید برای بستگان خود در فروشگاه های بزرگ هستند.

Christmas in Pakistan

این جامعه همچنین مشغول تزئین خانه های خود با درختان کریسمس می باشند، در حالی که رویدادهای مربوط به جشن کریسمس نیز در مکان های مختلف سازماندهی شده اند.

Christmas tree in Pakistan

در لاهور، آماده سازی جشن کریسمس در 97 کلیسای پایتخت ایالت، تکمیل شده است. این شامل کلیساهای کاتولیک، پروتستان و دیگر مسیحیان است. در پایتخت ایالت، بزرگترین مراسم مکتب کاتولیک در کلیسای مقدس در جاده لارنس برگزار می شود.

church in lahore

در همین حال، بزرگترین رویداد برای پروتستان ها در کلیسای جامع در Mall Road و به طور مشابه، رویدادهای کریسمس در کلیسای سنت آنتونی، کلیسای نولاکا و غیره برگزار می گردد که در آن رهبران مسیحیان برای رفاه و امنیت کشور دعا می کنند.

church in lahore

مسیحیان معتقدند ایت روز، عزم آن ها را برای تقویت صلح، برادری، عشق و هماهنگی بین مذاهب، تقویت می کند. در این روزر، باید نفرت ها و تفاوت ها را پایان داد و برای صلح، امنیت و توسعه پاکستان، متحد گردید.

Christmas in Pakistan

برقرای امنیت کامل در مراسم جشن کریسمس

طبق گفته ساکنان محلی، کریسمس از شب 24 دسامبر آغاز می شود و در عصر 25 دسامبر به پایان می رسد. در کریسمس، جوامع مسیحی در بیش از 250 کلیسا در سراسر پنجاب جمع می شوند و برای عزیزانشان و کشور دعا می کنند.

Christmas in Pakistan

به مقامات پلیس دستور داده است که تدابیر سختگیرانه امنیتی تنظیم شود. برای این منظور، ایستگاه های پلیس مختلف جهت افزایش گشت زنی در مناطق نزدیک به کلیساهای مهم سازماندهی شده است. همچنین نظارت دقیق برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی انجام می گردد.

Christmas in Pakistan

پلیس لاهور نیز اعلام کرده است در طول مراسم جشن کریسمس در کلیساها و دیگر اماکن عمومی، به جامعه مسیحی، امنیت کامل را ارئه می دهد.

Christmas in Pakistan

مانند عید پاک، کریسمس از تعطیلات مهم در میان مسیحیان محسوب می شود. بنابراین دولت پاکستان ضمن احترام به تمام اقلیت های مذهبی تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسم یژه آن ها در صلح و آرامش به کار می بندد.