قدیمی ترین دانشگاه جهان در پاکستان

علمی و فناوری

جولیان یکی از مکان های مهم شهر تاکسیلا است که به عنوان صومعه بودائیسم و قدیمی ترین دانشگاه جهان در قرن پنجم قبل از میلاد شناخته می شود.

هنگامی که یک شخص در مورد قدیمی ترین دانشگاه جهان جست و جو می کند به نام دانشگاه Bologna (تاسیس 1088 بعد از میلاد مسیح) برخورد می کند. اما این نام کمی گیج کننده است. زیرا ما دارای دو اصطلاح هستیم: 1. قدیمی ترین دانشگاه جهان و 2. قدیمی ترین دانشگاه جهان که هنوز هم فعال است.

University of Bologna

طبق فهرست یونسکو، دانشگاه Al-Qarawiyyin، شهر فس، مراکش (تاسیس 859 بعد از میلاد مسیح) به عنوان قدیمی ترین دانشگاه فعال در حال حاضر شناخته می شود.

University of Al-Qarawiyyin, Fes, Morocco

با این وجود، ممکن است کسی در جست و جوی نام قدیمی ترین دانشگاه جهان باشد که اکنون فعال نیست و حتی ممکن است به ویرانه تبدیل شده باشد. زمانی که ما در مورد قدیمی ترین دانشگاه جهان صحبت می کنیم، نباید تاریخ اتحادیه اروپا و یا کشورهای غربی را بررسی نمائیم. بلکه باید در جست و جوی نام آن در تقویم قبل از میلاد مسیح و نه تقویم پس از میلاد مسیح باشیم. در تقویم قبل از میلاد مسیح، هیچ اروپا یا آمریکایی وجود ندارد.

Remains of the oldest university.

گندهارا، سرزمین قدیمی ترین دانشگاه جهان

گندهارا یک منطقه باستانی در قسمت شمال غربی شبه قاره هند بود که از تاریخ 1500 قبل از میلاد تا 535 بعد از میلاد مسیح بخشی از پاکستان محسوب می شود و در منطقه خرابه های شهر تاکسیلا امروزی قرار دارد.

Gandhāra

کل شهر تاکسیلا در فهرست یونیسکو ثبت شده است و این شهر  با بیش از 18 سایت تاریخی دارد که امروزه در به صورت خرابه هایی یافت می شود.

taxilla

جولیان یکی از مکان های مهم شهر تاکسیلا است که همچنین به عنوان صومعه بودایی جولیان شناخته می شود و قدمت آن به قرن پنجم پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

TAXILLA-University

صومعه و کالج جولیان در بالای تپه با چندین استوپای قابل توجه قرار دارد. اگر چه، عتیقه های مهم از جولیان به موزه تاکسیلای امروزی منتقل شده اند، اما اهمیت این مکان برای بازدیدکنندگان بسیار زیاد است.

این صومعه یک ساختمان دو طبقه است که شامل 28 اتاق دانشجویی در طبقه اول و 28 اتاق در طبقه دوم می باشد. این دو طبقه توسط پله های سنگی که هنوز حفظ شده اند، به یکدیگر متصل می شوند. برخی از اتاقها دارای مجسمه های نگهداری شده از بودا هستند. هر اتاق دارای یک طاقچه برای نگه داشتن فانوس، و یک پنجره منبع نور تازه و طبیعی می باشد. اتاق ها با گچ کاری و نقاشی تزئین شده است.

Jaulian-University

دانشجویان برای مطالعه آئین بودائی از سراسر شبه قاره هند، آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی و چین آمده می آیند.

Jaulian Monastery, Taxila

بنابراین از آنجا که دانشگاه جولیان در تاکسیلا در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح به عنوان یک مکان معتبر جهت یادگیری و تحقیق در مورد بودائیسم تاسیس شده بود، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان که امروز تبدیل به ویران شده است، شناخته می شود.

جولیان: قدیمی ترین دانشگاه آیین بودایی در پاکستان

Jaulian Monastery, Taxila

پاکستان کشوری غنی از نظر فرهنگ، تاریخ، علم و فناوری و اقتصاد به شما می رود.

برنامه پاکستان اینفو این اطمینان را به شما می دهد که در صورت مطالعه و کشف پتانسیل های گردشگری، علمی و تجاری نهفته پاکستان، حتما عاشق این کشور می شوید. پس از همین امروز شروع کنید…