sundas foundation in pakistan

بنیاد خیریه Sundas نمونه بارز یک سازمان غیرانتفائی در پاکستان

سبک زندگی

بر اساس آمار مرکز بشردوستی پاکستان، این کشور سالانه بیش از 240 میلیارد روپیه (بیش از 2 میلیارد دلار) را به بنیاد خیریه و فعالیت های بشردوستانه اختصاص می دهد.

حدود 98 درصد از مردم در کشور به صورت یک یا چند شکل دیگر به جز پول نقد، به فعالیت های چندین بنیاد خیریه کمک می کنند.

بیمارستان شوکت خانم در لاهور، به عنوان نهادی غیر انتفاعی و غیر سیاسی و فراقومیتی است که یکی از پیشگامان خدمات خیرخواهانه سلامت به شمار می ‌رود.

بیمارستان و مرکز تحقیقات سرطان شوکت خانم (SKMCH & RC) در لاهور پاکستان

بنیاد خیریه Sundas در پاکستان، نیز سازمان غیر انتفاعی فعال است که در جهت رفاه حال افراد دارای بیماری های خونی به صورت رایگان گام بر می دارد.

sundas foundation in pakistan

آغاز فعالیت بنیاد خیریه  Sundas

دختر حاجی سرافزار احمد خان به نام Sundas مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور بود. بنیاد Sundas به یادبود نام این دختر تاسیس شده است. این بنیاد خیریه  در ابتدا در گوجرانوالا در سال 1998 فعالیت خود را آغاز نمود و خدمات را برای بیماران دارای بیماری های خونی مانند تالاسمی و هموفیلی فراهم می آورد.

sundas

امروزه هزاران اهدا کنندگان خون و همچنین افراد داوطلب و بشردوست به فعالیت بنیاد Sundas ملحق شده اند.

گوجرانوالا یکی از بزرگترین مراکزی است که خون را از طریق بانک خون خود فراهم می کند. مرکز گوجرانوالا همچنین دارای یک آزمایشگاه پیشرفته است تا از سلامت خون قبل از انتقال اطمینان حاصل شود. یک تیم از پزشکان متخصص و خدمات آمبولانس 24 ساعته نیز در دسترس است.

sundas foundation volenteer

به علاه بنیاد خیریه Sundas در حال حاضر در هفت شهر بزرگ پاکستان یعنی سیالکوت، لاهور، فیصل آباد، گوجرات، داسکا، میرپور (AJK) و میانوالی به ارائه خدمات به بیماران دارای بیماری های خونی می پردازد.

sundas foundation in pakistan

این بنیاد، امید زندگی مجدد را برای برای بیماران تالاسمی و هموفیلی فراهم می کند. خدمات این بنیاد در حال حاضر برای 40-50٪ کودکان مبتلا به بیماری های خونی (تالاسمی، هموفیلی و …) و سرطان خون موثر می باشد. نکته جالب آن است که به عنوان یک سازمان غیردولتی، خدمات بنیاد خیریه Sundas شامل انتقال خون به هزاران کودک مبتلا به بیماری های خونی و … به طور کاملا رایگان ارائه می گردد.

sundas foundation in pakistan