بیانیه نخست وزیر پاکستان در روز جهانی معلولین

اخبار ملی

نخست وزیر پاکستان عمران خان، همزمان با روز جهانی معلولین، از تصمیم دولت برای بهبود زندگی افراد معلول، خبر داد.نخست وزیر پاکستان، در روز جهانی معلولین ، گفت پیش نویس لایحه ای برای توانمندسازی این افراد طراحی شده است. وی افزود در روز جهانی معلولین ، من می خواهم تعهد دولت جدید پاکستان را به تغییر مثبت زندگی افراد معلول را با ارائه فرصت های برابر در تحصیل و اشتغال اعلام کنم. لایحه ما برای توانمندسازی این افراد و رفع گونه موانع برای آن ها آماده است.

imran khan
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی و آگاهی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف بوده است. به علاوه بسیاری از کشورها، از قوانین بین المللی حمایت از حقوق معلولان پیروی می نمایند.


شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش همچنین در روز جهانی معلولین گفت که اقدامات عملی برای کودکان مبتلا به معلولیت باید انجام شود. محمود گفت که چنین کودکان مستلزم مراقبت ویژه است و این تسهیلات به طور کامل تسهیل خواهند شد. وی افزود امکان دسترسی آسان و امن این افراد در مکان های عمومی و ساختمان های اداری فراهم خواهد شد.

Pakistans-cricketer-Matloob-Qureshi
علاوه بر این، در ماه نوامبر، قاضی عالی دادگاه لاهور (LHC)، محمد انوارل حق، به همه قضات ایالت ها دستور داد تا تدابیر ترجیحی را برای رسیدگی زودهنگام پرونده های متقاضیان معلول به عمل آورند.

LHC-Chief-Justice
براساس آمار بيش از 3 و 2 دهم درصد از جمعيت 21 کشور منطقه مديترانه شرقي از ناتواني جسمي رنج مي برند. از این رو فراهم سازی امکانات برای معلولان اين منطقه اهمیت زیادی دارد.