Foreign investment in pakistan

دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای کسب و کار در پاکستان

کارآفرینی

بنا بر اعلام نخست وزیر پاکستان، تمام امکانات جهت راه اندازی کسب و کار در پاکستان برای سرمایه گذاران خارجی، انتقال تکنولوژی و ایجاد فرصت های شغلی فراهم خواهد گردید.

عمران خان در مراسم افتتاحیه کارخانه خودروسازی چینی JW Forland در اسلام آباد، گفت: سرمایه گذاری خارجی نه تنها سبب رونق کسب و کار در پاکستان می شود، بلکه ارز خارجی را نیز به ارمغان می آورد. کشور برای مدیریت در تعادل پرداخت های بین المللی خود، نیاز به دلار دارد. نخست وزیر اضافه کرد که کاهش ارزش روپیه هرگز نباید سبب نگرانی کسی گردد چراکه سیاست اقتصادی مثبت از سوی دولت، باعث کاهش فشار بر روی مردم خواهد شد.

Chinese automaker JW Forland IN PAKISTAN

نخست وزیر پاکستان از سرمایه گذاری مشترکی خبر داد که سرمایه 900 میلیون دلاری را به ارمغان آورده است. او اظهار داشت که دولت متعهد به تشویق سرمایه گذاری، افزایش صادرات، ایجاد انگیزه در پاکستانی های خارج از کشور برای ارسال پول از طریق کانال های قانونی و جلوگیری از پولشویی است.

روپیه پاکستان

آغاز فعالیت رسمی کارخانه خودروسازی چینی در پاکستان

با توجه به سیاست توسعه خودرو در طی سال های 2016 تا 2021، بسیاری از برندهای خودرو بین المللی علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار پاکستان شدند. JW Forland یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت تکنولوژی Changsha Foton و گروه JW SEZ است که در دسامبر 2016 امضا شد.

JW-forland-opens-plant-in-lahore

JW-Forland اولین شرکت پاکستانی بود که تجارت 50/50 را با یک شرکت پیشرو چینی در بخش خودرو به طور رسمی در پاکستان آغاز کرد. همچنین برای اولین بار است که با توجه به این توافقنامه، تکنولوژی چینی به پاکستان منتقل خواهد شد. پیش از این، تنها کارخانه های مونتاژ وجود داشتند. این، اولین واحد کسب و کار در پاکستان در صنعت خودروسازی خواهد بود.

عمران خان نخست وزیر در این رابطه افزود: در ابتدا، پنج هزار پاکستانی در کارخانه شغل خود را پیدا خواهند کرد که در نهایت به 45 هزار افزایش خواهد یافت.

Chinese automaker JW Forland IN PAKISTAN

سفیر چین Yao Jing نیز اعلام کرد که چین همیشه مایل به همکاری با پاکستان است.

مدیر عامل شرکت  JW SEZ، شاه فصل افریدی، گفت JW Forland به سرمایه 350 میلیون دلاری در اقتصاد دست می یابد. این امر یک پیشرفت بزرگ برای همه ذینفعان و دولت جدید خواهد بود. این موضوع همچنین اعتماد سرمایه گذاران خارجی که مایل به سرمایه گذاری در کسب و کار در پاکستان هستند، را جلب خواهد کرد.

Foreign investment in pakistan

پیش از این نیز بانک مرکزی پاکستان در سال 2017 اعلام کرده بود که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور در ۵ ماه نخست سال جاری مالی کشور ۵۷.۲ درصد رشد داشته است. بی شک فعالیت های تجاری چین نظیر کریدور اقتصادی چین و پاکستان و یا ورود سرمایه گذاران چینی به بخش کسب و کار در پاکستان، یک عنصر کلیدی رشد سرمایه گذاری خارجی در پاکستان می باشد.

۴ نکته درباره کریدور اقتصادی چین – پاکستان و تاثیر آن

CPEC