Imran-Khan-explains-the-100-day-2.

بررسی عملکرد دولت 100 روزه عمران خان

اخبار ملی

نخست وزیر پاکستان عمران خان در حالی که  100 روز اول قدرت خود را در حزب تحریک انصاف (PTI) میگذراند، قصد دارد ملت را از عملکرد دولت و پیشرفت کاری خود آگاه سازد.

نخست وزیر  در یک مراسم که قرار است در مرکز کنوانسیون در اسلام آباد برگزار شود، عملکرد دولت خود را  را بررسی می کند.

در ماه May، رئیس PTI قبل از انتخابات عمومی 2018 برنامه 100 روزه خود را اعلام کرد. اکنون پس از گذشت 100 روز زمان مناسبی است که میزان عملکرد دولت در اجرای این برنامه ارزیابی گردد.

mran-Khan-explains-the-100-day

برنامه 100 روزه عمران خان شامل شش موضوع بود:

  1. دگرگونی در حکومت: با ایجاد پاسخگویی در مرکز حکومت، توانمندسازی مردم در میان اجتماعات محلی، عدالت دست یافتنی، اصلاحات در خدمات مدنی.
  2. تقویت فدراسیون: تقویت ادغام مناطق قبیله نشین فدرال پیشین (فتا) با خیبر پختونخوا، مصالحه در بلوچستان، ایجاد ایالت پنجاب جنوبی، تغییر کراچی و کاهش فقر.
  3. احیای رشد اقتصادی: ایجاد شغل، تسهیل تشکیلات اقتصادی کوچک و متوسط، طرح پنج میلیون خانه، تقویت صنعت گردشگری، اصلاحات مالیاتی، کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان و ….

    ایجاد 10 میلیون فرصت شغلی توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان

  4. انقلاب در خدمات اجتماعی: اولویت بندی بخش بهداشت و آموزش و پرورش، حمایت از توانمند سازی زنان، ارائه آب تمیز و تقویت فضای سبز.
  5. تامین امنیت ملی کشور: افزایش ارتباطات منطقه ای و جهانی پاکستان، استفاده از سیاست خارجی برای تقویت اقتصاد، تشکیل یک سازمان امنیت ملی، تقویت امنیت داخلی
  6. ارتقاء کشاورزی و حفاظت از آب: یارانه، اصلاح و ارتقاء سیاست

پیش از این حزب تحریک انصاف قول داده بود که طرح ایجاد شفاف ترین دولت  پاکستان را عملیاتی سازد. در ماه اکتبر، دولت یک وب سایت با هدف پیگیری برنامه 100 روزه خود را به منظور تسهیل شفافیت در مورد پیشرفت و ارزیابی عملکرد دولت راه اندازی نمود.