global entrepreneurship week in pakistan

برگزاری هفته جهانی کارآفرینی در پاکستان

کارآفرینی

هفته سوم نوامبر (هفته آخر آبان ماه) را هفته جهانی کارآفرینی می نامند که بیش از ۳۵ هزار رویداد در ۱۲۵ کشور جهان برگزار می گردد. پاکستان نیز از دیرباز بخش مهمی از کمپین هفته جهانی کارآفرینی بوده است.

در هفته جهانی کارآفرینی یک سری رویدادها و برنامه های ویژه کارآفرینی در اسلام آباد، کراچی و پیشاور و سایر ایالت های پاکستان برای ترویج اقتصاد نوظهور و نوآور کشور برگزار می گردد.

global entrepreneurship week in pakistan

هفته جهانی کارآفرینی  به دانشجویان کمک کرد تا به جای جستجوی شغلی بر ایجاد شغل تمرکز کنند. این هفته، فرصتی عالی برای جوانان برای شرکت در جلسات تعاملی و کارگاه های آموزشی است تا اطلاعات مفیدی در مورد داستان های موفقیت کارآفرینان، ایده های خلاقانه و دانش  کارآفرینی، به دست آورند.

فعالیت ویژه اتاق بازرگانان و صنایع راولپندی در هفته جهانی کارآفرینی

در این راستا، مراسم ویژه هفته جهانی کارآفرینی توسط اتاق بازرگانان و صنایع راولپندی (RCCI) در روز دوشنبه در پایتخت برگزار گردید.

ملک شاهد سالم رئیس RCCI در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت که RCCI به عنوان بخشی از وظایف خود در هفته جهانی کارآفرینی به تسهیل فرآیند کارآفرینی جوانان، ایجاد یک بخش خصوصی قوی تر، کمک به نوآوران و حمایت از ایده کارآفرینی به عنوان یک فرصت شغلی می پردازد. او بر دانشگاه ها تاکید کرد تا چنین فرصتهایی را فراهم کند تا دانشجویان بتوانند مهارت و دانش خود را درباره کارآفرینی را افزایش دهند

دانشجویان در حال حاضر بسیار علاقه مند به یادگیری تجارت الکترونیک، اپلیکیشن های تلفن همراه و وبلاگ نویسی هستند. او از دانشجویان خواسته است تا مهارت ها و دانش را توسعه دهند و به رفاه کشورشان کمک کنند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که تلاش های ما برای تقویت ارتباطات دانشگاهی و علمی، مفید و سودآور خواهد بود و در آینده نیز بهتر و کارآمدتر خواهیم بود.

پاکستان در سال های اخیر تلاش چشمگیری را در حمات از استارتاپ ها و ایجاد نسل جدید کارآفرینان مشتاق به راه ‌اندازی کسب و کار نوآور و سودمند برای جامعه انجام داده است

global entrepreneurship week in pakistan