سفر عمران خان به امارات

استقبال گرم دولت امارات متحده عربی از عمران خان نخست وزیر پاکستان

بین المللی

عمران خان نخست وزیر پاکستان، در سفر رسمی در امارات متحده عربی با همتای خود، دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان به دعوت «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی به این کشور سفر کرد. وی سفر سه روزه خود به امارات را در روز یکشنبه در حالی شروع کرد که گزارش هایی مبنی بر اینکه امارات متحده عربی آماده ارائه کمک مالی به پاکستان است، منتشر گردید.

عمران خان در امارات
عمران خان، حکمران امارات را برای اولین بار پس از سوگند به عنوان نخست وزیر، ملاقات کرد. در جریان جلسه مسائل مربوط به منافع دوجانبه و مسائل مهم بین المللی و منطقه ای مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
نخست وزیر امارات متحده عربی به زبان اردو از طریق حساب رسمی توییتر خود، بیانیه خوشامدگویی به مناسبت ورود عمران خان به کشورش را صادر کرد. نخست وزیر امارات متحده عربی می گوید: “ما تاریخ غنی روابط دوجانبه بر اساس برادری و تجارت با پاکستان را گرامی می داریم”.
نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار از شیخ زاید به عنوان دوست صادق پاکستان یاد کرد و گفت: مردم پاکستان، شیخ زاید و رهبر امارات متحده عربی را با احترام یاد می کنند.

تاکید بر همکاری بدون محدودیت بین دولت پاکستان و امارات

عمران خان توسط ولیعهد پادشاه در کاخ ریاست جمهوری در ابوظبی مورد استقبال و پذیرایی رسمی قرار گرفت. پس از پذیرایی، وی و هیئت پاکستانی – از جمله اسد عمروزیر دارایی، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و ژنرال قمر جاوید باجو، رئیس ارتش، با شاهزاده ابوظبی و هیئت او دیدار نمودند و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و جهانی به گفت و گو پرداختند.

عمران خان در امارات
نخست وزیر پاکستان همچنین در این دیدار از کمک های امارات متحده عربی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی اسلام آباد در قالب برنامه کمک رسانی تشکر و قدردانی کرد و اقدامات شیخ محمد بن زاید آل نهیان در ریشه کنی فلج اطفال در پاکستان را ستود.

همچنین رهبران دو کشور با ابراز رضایت از مسیر مثبت روابط، موافقت کردند تا اقدامات فوری را برای تقویت تاریخ همکاری با سابقه خود انجام دهند. آنها تصمیم گرفتند روابط تجاری و اقتصادی را تقویت کنند و تمامی موانع را برای جریان بی نظیر تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری کنار بگذارند.

3 comments

Comments are closed.