Pakistan Population-control

کنترل جمعیت پاکستان در سال 2018، اولویت اصلی کشور جمهوری اسلامی پاکستان

سبک زندگی

جمعیت پاکستان در سال 2018، به بیش از 209 میلیون نفر رسید و این مسئله پیامدهای مهمی را برای این کشور به خصوص وضعیت اقتصادی این کشور دارد.

سیاستمداران پاکستانی توجه ویژه ای به موضوع کنترل جمعیت پاکستان دارند. میان ثاقب نثار رئیس دیوان عالی پاکستان روز سه شنبه 30 اکتبر 2018 گفت: کنترل رشد جمعیت بالاترین اولویت پاکستان پس از ساخت مخازن آب برای بهبود وضعیت آب در این کشور است.

رئیس دیوان عالی پاکستان گفت:  که نیازهای آب کشور به دلیل جمعیت بالای پاکستان، افزایش یافته است و اگر جمعیت تحت کنترل نباشد، بحران آب بیشتر خواهد شد.

Chief Justice of Pakistan

تلاش دادگاه عالی پاکستان برای کنترل رشد جمعیت پاکستان

لازم به ذکر است پیش از این نیز دادگاه پاکستان، پیشنهاداتی برای حل مسئله کنترل جمعیت ارائه نموده است که از آن جمله می توان به تشکیل یک نیروی فدرال و ایالتی اشاره نمود. دادگاه عالی پاکستان پس از تشکیل یک کمیته ویژه با حضور نمایندگانی از ایالت های مختلف پاکستان برای ممانعت از رشد بی‌رویه جمعیت، اعلام کرد ظرف ۶ هفته راهکاری عملی را برای کنترل جمعیت پاکستان ارائه می نماید. یکی از توصیه های دیگر این دادگاه، مدیریت خانواده ها برای کنترل رشد جمعیت است.

رئیس دادگاه عالی افزود: پاکستان باید رشد جمعیت خود را کنترل کند تا کشور با درآمد متوسط رو به بالا باشد. وی اظهار داشت کشورهای اسلامی ایران بنگلادش نیز جمعیت خود را کنترل کرده اند. به علاوه لطیف خوسا، فرماندار سابق پنجاب، توصیه کرد کنترل جمعیت و دیدگاه مذهبی باید از یکدیگر متمایز شود.

در پایان دادگاه عالی پاکستان اعلام نمود که دولت باید توصیه هایی را که توسط شورای منافع مشترک (CCI) تصویب شده است، دریافت کند و ظرف 10 روز، یک جلسه رسیدگی در مورد این موضوع را ترتیب دهد.

در حال حاضر، پاکستان به ششمین کشور پرجمعیت جهان تبدیل شده است. جمعیت پاکستان در سال 2018  بالغ بر 209 میلیون نفر است و در فاصله سالهای 1998 تا 2017 به میزان تقریبا 2/2 درصد در سال رشد داشته است. پیش بینی می گردد این جمعیت تا سال 2020، به 213 میلیون نفر برسد.

pakistan_pupolation_history_chart

One thought on “کنترل جمعیت پاکستان در سال 2018، اولویت اصلی کشور جمهوری اسلامی پاکستان

  • متاسفم که پاکستان داره از کشور ما پیشرفته تر میشه.
    (متن بی احترامی و توهین آمیز به دیگران پاکی میشود)

Comments are closed.