Entrepreneurs’ Show 2018

پایان سومین رویداد بین المللی کارآفرین شو Entrepreneurs’ Show 2018 در اسلام آباد، پاکستان

رویداد های کارآفرین شو, کارآفرینی

رویداد Entrepreneurs’ Show 2018 در دانشگاه COMSATS اسلام آباد پاکستان در تاریخ 10 اکتبر 2018 برگزار شد.

در رویداد Entrepreneurs’ Show 2018، تعدادی از دانشجویان به ارائه ایده های فن آفرینی و طرح های کسب و کار خود پرداختند. این رویداد بخشی از شبکه بین المللی “کارآفرین شو” می باشد که با هدف گسترش فن آفرینی در کشورهای اکو و خصوصا در ایران، پاکستان و ترکیه سازماندهی شده است.

رویداد Entrepreneurs’ Show 2018 توسط موسسه کارآفرینی کد پاکستان با همکاری مرکز کسب و کار استارتاپ دانشجویی (SSBC) دانشگاه COMSATS اسلام آباد برگزار گردید. فراخوان جهت ثبت ایده برای صاحبان ایده های فن آفرینی در محیط مجازی و در سطح دانشگاه های پاکستان صورت گرفت. نتیجه این فراخوان ثبت 96 ایده در حوزه های مختلف بود. از این تعداد 20 ایده منتخب و در روز رویداد ارائه شدند.

 

Entrepreneurs’ Show 2018

افتتاحیه سومین رویداد بین المللی کارآفرین شو Entrepreneurs’ Show 2018

در آغاز رویداد پس از تلاوت قرآن و سرود ملی پاکستان، رویداد Entrepreneurs’ Show 2018 با سخنرانی محمدرضا خان معاون پژوهش، نوآوری و تجاری سازی دانشگاه  COMSATS افتتاح شد. آقای محمدرضا خان، نقش کارآفرینی مبتنی بر تکنولوژی را  در رشد اقتصادی برجسته نمود. او از دانشجویان جوان و جوانان خواست تا با ایده های نوآورانه پیش بروند و نقش کارآمد خود را در رشد اقتصاد پاکستان ایفا کنند.

Entrepreneurs’ Show 2018

 

پرفسور منظور حسین سامرو، ریاست بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO Science Foundation) ، سخنگوی کلیدی دیگر افتتاحیه این رویداد بود. پرفسور منظور حسین سامرو، از دانشجویان جوان خواست تا فناوری را به کسب و کار های نوآورانه تبدیل کنند و به عنوان موسسین کسب و کار و نه جویندگان کار باشند.

پرفسور منظور حسین سامرو، ریس بنیاد علمی اکو در سومین رویداد بین المللی کارآفرین شو بر ضرورت نیاز به نیروی کار تحصیل کرده و ماهر برای ایجاد کسب و کار نوآورانه در منطقه ECO تاکید کرد.

او افزود که فن آفرینان جوان برای ایجاد کسب و کارهای جدید، ایجاد شغل و کمک به اهداف مانند توسعه پایدار و رشد انسانی نقش مهمی ایفا می­ نمایند.

 

بنیاد علمی اکو

سخنرانی آقای رضا خلیل کارشناس علمی ECOSF با موضوع نقش پارک های علم، فناوری و نوآوری (STI) در ارتقاء کارآفرینی مبتنی بر فناوری (Technopreneurship) در منطقه اکو از دیگر سخنرانی های افتتاحیه رویداد Entrepreneurs’ Show 2018 بود.

رضا خلیل تأکید کرد که اکو به عنوان یک منطقه نویدبخش و فضای ایده آل برای ارتقاء فن آفرینی است. وی افزود که ایران و ترکیه از طریق ظرفیت و مهارت های پارک های علم و فناوری خود می توانند به توسعه این پارک ها و کمک به سایر کشورهای عضو اکو موثر باشند.

بنیاد علمی اکو

دکتر محمد عرفان مقصود رئیس موسسه بین المللی CODE  و دبیرکل شبکه بین المللی کارآفرین شو، در سخنرانی خود به آغاز مسیر شبکه کارآفرین شو از مشهد، ایران و ادامه در کشورهای اکو پرداخت. او یکی از اهداف برگزاری این رویداد را ارائه یک پلت فرم و ترویج روحیه کارآفرینی در میان دانشجویان جوان دانست.

دکتر عرفان در ارائه خود، نقش برندینگ در توسعه کسب و کارهای جوان را برجسته نمود و از استارتاپ های جدید و نوظهور خواست تا برای بازاریابی موثر و ارتقای ایده های کسب و کار خود از آن استفاده کنند.

محمد عرفان

آقای ناصر اعجاز مدیرعامل شرکت Aluminist دبی به عنوان سرمایه گذار رویداد، به ایراد یک سخنرانی انگیزشی ویژه کارآفرینان جوان پرداخت و از دانشجویان خواست هرگز از ایده های خود دست نکشند و با ارائه آن در هر جا و هر زمان اعتماد به نفس خود را بالا برند.

the tea craft

دکتر زرین فاطمه رضوی ریاست مرکز تجاری سازی و نوآوری دانشگاه سیالکوت، منیره بهرامی، مدیرعامل Knowcancer ایران نیز به عنوان کارآفرینان دانشگاهی در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند.

Entrepreneurs’ Show 2018

بخش اول سومین رویداد بین المللی کارآفرین شو Entrepreneurs’ Show 2018 با سخنرانی آقای زمانی، نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، به عنوان مهمان افتخاری برنامه پایان یافت. آقای زمانی به دانشگاه COMSATS و موسسه بین المللی CODE برای سازماندهی این رویداد مهم تبریک گفت. او بر ضرورت انتقال مهارت های عملی و تکنیک های کسب و کار به دانشجویان جوان تأکید کرد.

آقای زمانی گفت که ایران و پاکستان دارای توان بالقوه عظیم هستند و باید رویدادهایی مانند این را تشویق کرد تا همکاری میان دو کشور همسایه را تقویت کند. او افزود که جوانان بزرگترین دارایی ما هستند و ما باید فرصت های مناسب آنها را فراهم کنیم تا بتوانند به اقتصاد این منطقه کمک کنند.

سفارت ایران در پاکستان

بخش ایده پردازی دانشجویی

در بخش دوم رویداد Entrepreneurs’ Show 2018، پس از پذیرایی میان وعده، 20 ایده منتخب، به ارائه 3 دقیقه ای ایده خود و رقابت با یکدیگر پرداختند. در پایان هر ارائه، ایده پردازان موظف به پاسخگویی به سوالات داوران در مدت زمان 2 دقیقه بودند.

بدین ترتیب در مدت 2 ساعت، دانشجویان صاحب ایده به صورت گروه های دو تا سه نفره، با شور و حرارت به توضیح ایده خود و نحوه تجاری سازی آن پرداختند.

Entrepreneurs’ Show 2018

اعلام نتایج رویداد

پس از رقابت فشرده 20 تیم ایده پرداز و جلسه تصمیم گیری نهایی کمیته داروی، سه ایده Door2Door، Intelligent Memory System و IoTCloudware برای کسب عنوان ایده برتر به رقابت مجدد با یکدیگر پرداختند.

سه ایده برتر کارآفرین شو اسلام آباد

در پایان، ایده IoTCloudware وDoor2Door  به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند و از ایده Intelligent Memory System به عنوان ایده برتر رویداد تقدیر ویژه به عمل آمد.

ایده برتر رویداد کارآفرین شو اسلام آباد

کارآفرین شو هنوز ادامه دارد…

بدین ترتیب شبکه کارآفرین شو که از شهر مقدس مشهد آغاز گردید، در راستای اهداف خود که همان ترویج کارآفرینی در کشورهای اکو و جهان اسلام است این بار به فعالیت در کشور پاکستان پرداخت. بی شک این هنوز آغاز فعالیت شبکه کارآفرین شو در کشورهای منطقه است. این شبکه برنامه ریزی برگزاری رویداد آتی کارآفرینی را در ترکیه نیز انجام داده است.

عکس-دسته-جمعی

برای اطلاعات بیشتر از برنامه های شبکه کارآفرین شو

www.karafarinshow.com || Instagram.com/karafarinshow

 

One thought on “پایان سومین رویداد بین المللی کارآفرین شو Entrepreneurs’ Show 2018 در اسلام آباد، پاکستان

Comments are closed.