پاکستان؛ مقصد سفر من: معرفی 8 مکان تفریحی اسلام آباد (قسمت اول)

پاکستان؛ مقصد سفر من, گردشگری

اسلام آباد نه تنها یک شهر زیبا با طبیعت منحصر به فرد در پاکستان است، بلکه یکی از پیشرفته ترین مناطق شهری جهان و دارای چندین مکان تفریحی ویژه گردشگران می باشد.

اسلام آباد دارای چندین ویژگی مورد پسند گردشگران خارجی مانند انواع جنگل ها و پارک ها در اطراف شهر است. پایتخت پاکستان مرکز صلح و آرامش است. این شهر همچنین به عنوان یک شهر دره ای سبز شناخته می شود. کوه های مختلف در آن وجود دارد که جز دلایل برتری آن می باشد.

جای تعجب ندارد که اسلام آباد را به عنوان دومین پایتخت زیبای جهان پس از لندن طبقه بندی می کنند.

جلوه های خیرکننده اسلام آباد در پاکستان؛ به عنوان دومین پایتخت زیبای جهان

وضعیت آب و هوایی اسلام آباد به خصوص در فصل زمستان دوست داشتنی است. تعداد زیادی از مکان های تفریحی شگفت انگیز در این شهر وجود دارد.

پیشنهاد پاکستان اینفو به شما این است که بازدید از این مکان های تفریحی استثنائی را در دومین پایتخت زیبای جهان از دست ندهید.

مسجد فیصل

مسجد فیصل یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد جهان است که در اسلام آباد واقع شده است. این مسجد سمبل معماری و مهندسی بی نظیری است. مساحت مسجد شاه فیصل به پنج هزار متر مربع می رسد و برای ۳۰۰ هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

در سال ۱۹۶۹ میلادی مسابقه‌ ای بین‌المللی در سطح معماران مسلمان برگزار شد و در این مسابقه معماران ۱۷ کشور، ۴۳ طرح را برای ساخت مسجد پیشنهاد دادند و پس از ۴ روز بررسی، طرح پیشنهادی معماری از کشور ترکیه پذیرفته شد.هر ساله شخصیت های اسلامی و سیاسی بسیاری از این مکان تفریحی-مذهبی ازدید می کنند.

Faisal-Masjid

روستای سید پور

این شهر در مناطق پایین کوهستان قرار دارد و مروبط به زمان مغول است و دارای چند مکان تفریحی تاریخی است.

روستای سیدپور شبیه یک اثر تاریخی است. این روستا که ترکیبی ایده آل از فرهنگ عادی را با شیوه زندگی فعلی نشان می دهد. در اینجا شما می توانید از غذاهای خوشمزه سنتی لذت ببرید

Saidpur-Village

دریاچه راوال

دریاچه راوال، یک محل اقامت ایده آل برای گذراندن زمان با خانواده یا هرکسی را دوست دارید می باشد. در این مکان تفریحی شما می توانید از کشتی های کوچک و یا قایق های کوچک برای مشاهده دریاچه و جزایر مجاور استفاده کنید.

به علاوه به جز لذت از منظره دریاچه، یک مکان ایده آل برای پیکنیک، تماشای موجودات دریایی و پیاده روی طولانی با دوستان و خانواده است. زمان مناسب برای رفتن به دریاچه راوال یک ساعت یا حتی ساعاتی قبل از شب می باشد.

Rawal-Lake

شکر پریان

شکر پریان یک مکان تفریحی سیاسی مهم در اسلام آباد است که بازدیدکنندگان زیادی را به دلیل شکوه و عظمت شگفت انگیزش به سوی خود جذب می نماید.

این مکان بخشی از پارک ملی اسلام آباد پاکستان است که به نشانه دوستی کشورها و گسترش صلح و دوستی، سران کشورها، روسای جمهوری یا نخست وزیرانی که به پاکستان و اسلام آباد سفر می کنند، در آن نهال می کارند. شکر پریان در منطقه‌ای بلند واقع شده است و گردشگران می توانند نمایی زیبا از چهارگوشه شهر اسلام آباد و راولپندی را در این مکان تفریحی تماشا کنند.

Shakar-Parian آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در پارک شکر پریان اسلام آباد در سال 1992 نهالی را کاشتند که امروز به درختی تنومند تبدیل شده است. این درخت قطعا نمادی از دوستی دیرین ایران پاکستان می باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی

موزه تاریخ طبیعت پاکستان

موزه تاریخ طبیعت پاکستان پس از 29 سال آزادی نزدیک شکر پریان اسلام آباد ساخته شد. در این مکان تفریحی موارد قابل ملاحظه ای وجود دارد. این مکان در موقع تاسیس تنها موزه تاریخ طبیعت آسیا بوده است. همچنین جز 10 موزه تاریخ طبیعت جهان طبقه بندی می شود. در این موزه، تاریخ شکل گیری کره زمین تا تمدن های انسانی به شکل مجسمه وجود دارد. موزه تاریخ طبیعت پاکستان اسلام آباد به طور مداوم باز است.

Pakistan-Museum-of-National-History

Lok Virsa

این موزه یک مکان تفریحی تاریخی و اجتماعی در اسلام آباد است. این موزه شیوه های مختلف زندگی افراد در پاکستان را نشان می دهد. همانطور که شما در حال قدم زدن هستید، صرف نظر از هزینه های بسیار کم بازدید هر بخش، شما از نحوه نگهداری و ماهیت این نمایش ها بسیار شگفت زده خواهید شد.

Lok-Virsa-Museum-

بنای یادبود پاکستان

این بنا که در پاکستان ساخته شده است به عنوان نمادی از این کشور شناخته می شود. دارای چهار گلبرگ اصلی است که نشان دهنده ۴ ایالت (پنجاب، سند، بلوچستان و خیبر پختونخوا) می باشد. در حالی که سه گلبرگ کوچکتر آن به سه حوزه (کشمیر آزاد، گیلگت بلتستان و مناطق قبیله نشین فدرال) اشاره دارد.

Pakistan-Monument

باغ وحش اسلام آباد

باغ وحش اسلام آباد یک مکان تفریحی عجیب برای افراد است. باغ وحش در سال 1978 تاسیس شد و شامل 82 قسمت و تحت نظارت موسسه توسعه سرمایه اسلام آباد است. 600 موجود مختلف در باغ وحش اسلام آباد نگهداری می شوند.

Islamabad-Zoo

معرفی مکان های گردشگری اسلام آباد هنوز تمام نشده است. به نظر می رسد باید آماده یک سفر طولانی باشید ))

ادامه دارد…

2 comments

Comments are closed.