imran-khan

ایجاد 10 میلیون فرصت شغلی توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان

اخبار ملی

ایجاد فرصت شغلی برای ملت پاکستان و ساخت خانه برای افراد بی سرپناه، هردو از وعده های دولت حاکم پاکستان می باشد.

کابینه فدرال تحت ریاست نخست وزیر پاکستان عمران خان در اسلام آباد  تشکیل شد. دستور کار این کابینه، شکل گیری یک گروه مشخص با وظیفه رسیدگی به موضوع ایجاد 10 میلیون فرصت شغلی و ساخت 5 میلیون خانه بود.

Imran Khan plan for 5 million houses

فوآد چودری، وزیر اطلاعات، نیز در جریان مصاحبه رسانه ای خود درباره تصمیمات گرفته شده در نشست کابینه، گفت: نیروهای تعیین شده مسئولیت خود را در مورد مسائل ایجاد فرصت شغلی انجام خواهند داد و برنامه 90 روزه خود را ارائه می دهند.

فوآد چودری همچنین ادامه داد: عمران خان نخست وزیر پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف، پس از هر 15 روز عملکرد این گروه ویژه را بررسی خواهد کرد.

چودری در پاسخ به سوال درمورد اینکه چگونه شغل های بیشتری ایجاد می شود، گفت: دولت نیروهای کمکی غیر ضروری را در ادارات خود استخدام نمی کند. این به این معنی نیست که شما شغل ایجاد می کنید، وظیفه ما ایجاد فرصت های شغلی می باشد که افراد واجد شرایط می توانند برای آن درخواست دهند.

چودری افزود: اصلاحات دولتی یک موضوع مهم هستند و تحت آن اصلاحات خدمات دولتی اهمیت بالایی دارند. مشاورین ما برای ارائه اصلاحات دولت فدرال در 90 روز موظف شده اند.

وزیر اطلاعات، همچنین از نظارت بر اصلاحات در بخش برنامه ریزی خبر داد. وی گفت: مقدار زیادی از پول به برنامه توسعه بخش عمومی (PSDP) اختصاص داده می شودکه اصلاحات را به ارمغان خواهد آورد.

توجه ویژه عمران خان برای حل معضل بیکاری

عمران خان با اشاره به معضل بیکاری در پاکستان بیان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی راه حل ما ایجاد 10 میلیون شغل برای جوانان پاکستانی است که راهکارهای خاصی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

یکی از مهمترین شعارهای انتخاباتی عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف، اتمام فساد اقتصادی در پاکستان بود. اقداماتی نظیر ایجاد فرصت شغلی برای جوانان، به اقتصاد پاکستان کمک شایانی خواهد کرد.

PTI plan

3 comments

Comments are closed.