بهره مندی کودکان پاکستانی از انواع مختلف سیستم آموزش و پرورش جهانی

سبک زندگی

برنامه ها و مدارک تحصیلی سیستم آموزش و پرورش کمبریج، یک استاندارد جهانی را برای آموزش بین المللی تعیین می کند. فارغ التحصیلان این سیستم، افرادی با اعتماد به نفس، مسئولیت پذیر، متفکر، نوآور و  به موفق در جهان مدرن هستند.

سیستم آموزش و پرورش کمبریج چهار مرحله یکپارچه را از ابتدایی تا دوره های دبیرستان و پیشرفته شامل می شود. آموزش ابتدائی در انگلستان از سن 5 سالگی شروع میشود و تا سن 11 سالگی ادامه دارد. آموزش متوسطه از سن 11 تا 16 سالگی  می باشد و زمانی که دانش آموز دوره متوسطه را به پایان رساند، می تواند برای تحصیلات تکمیلی اقدام کند. سطح کمبریج O یک نوع صلاحیت بین المللی شناخته شده و معادل کمبریج IGCSE و UK GCSE برای سن 14 تا 16 ساله است. در صورت موفقیت فرد در این سطح، او آمادگی لازم برای گذراندن دوره های پیشرفته کمبریج  (A-Level) و همچنین مسیرهای پیشرفت دیگر را به دست خواهد آورد.

مسیر تحصیل در سیستم آموزش و پرورش کمبریج به صورت خلاصه در شکل زیر مشاهده می شود

نظام آموزش کمبریج

بیش از 10،000 مدرسه بخشی از سیستم آموزش و پرورش کمبریج هستند. این سیستم در 160 کشور و در 9 منطقه فعالیت می کند. این مناطق شامل آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، انگلستان و اروپا، کشورهای جنوب آفریقا، خاورمیانه و شمال آفریقا، آسیای جنوبی، شرق آسیا و آسیای جنوب شرقی هستند.

مشارکت با دانشگاه کمبریج

سیستم آموزش و پرورش کمبریج با بخش های دیگر دانشگاه کمبریج نیز همکاری می نماید. انتشارات دانشگاه کمبریج یکی از ناشران اصلی این سیستم است که منابعی را تولید می کند که از صلاحیت های لازم جهت تربیت نسل آینده برخوردار باشد. همچنین برنامه هایی با همکاری دانشگاه جهت توسعه مهارت معلمان این سیستم آموزش و پروس ارائه می گردد.

دانشگاه کمبریج

سیستم آموزش و پرورش کمبریج در مدارس پاکستان

مدارس پاکستان از نظام­ های آموزش و پرورش متنوعی پیروی می کنند. این تنوع نظام آموزش به خانواده های پاکستانی این امکان را می دهد تا بر حسب اعتقادات، تفکر و سلیقه خود برای آینده کودکشان تصمیم گیری نمایند.

از جمله این سیستم ها در مدارس پاکستان می توان به سیستم آموزش و پرورش ایالتی و یا فدرال، سیستم آموزش و پرورش کمبریج انگلستان، سیستم QS آمریکا و یا سازمان های آموزشی مذهبی اشاره نمود.

Chand Bagh School

در حال حاضر نزدیک به 500 مدرسه در پاکستان از سیستم آموزش و پرورش کمبریج انگلستان استفاده می نمایند. کودکان و نوجوانان این مدارس علاوه بر کسب مهارت و علم، تا کنون رکوردهای جهانی را در آزمون های کمبریج کسب کرده اند.

کودک پاکستانی دارای رکورد جهانی امتحان سطح O سیستم آموزش و پرورش کمبریج

 

 

One thought on “بهره مندی کودکان پاکستانی از انواع مختلف سیستم آموزش و پرورش جهانی

Comments are closed.