کنسولگری پاکستان در مشهد

نصب بنر روز دفاع ملی پاکستان در کنسولگری پاکستان در مشهد

اخبار ملی

به گزارش پاکستان اینفو، در روز 6 سپتامبر 2018، بنری به مناسبت روز دفاع ملی پاکستان در جلوی ساختمان کنسولگری پاکستان در مشهد نصب گردید.

ششم سپتامبر مصادف با آغاز بزرگ ترین جنگ میان پاکستان و هند در سال 1965 است. این روز در پاکستان با نام روز دفاع ملی خوانده می شود. مردم و دولت در روز دفاع، بزرگداشت قربانیان این جنگ را گرامی می دارند. همچنین در این روز مراسم ویژه ای در سراسر پاکستان جهت احترام به مقام شهدا و نمایش قدرت نظامی پاکستان برگزار می گردد.

مراسم روز دفاع ملی در پاکستان

به گزارش پاکستان اینفو، هم ‌زمان با روز دفاع ملی، کنسولگری پاکستان در مشهد، در اقدامی با ارزش یک بنر بزرگ ویژه این روز را در دیوار اصلی کنسولگری و در مسیر تردد مردم مشهد مقدس نصب نمود.

این بنر در جلو کنسولگری پاکستان در مشهد، نشان دهنده اهمیت روز ملی دفاع در پاکستان است و شامل تصاویری از شهدای ارتش پاکستان دارای نشان حیدر به عنوان بالاترین مدال نظامی افتخاری پاکستان و نیز جمله ما پاکستان را دوست داریم می باشد.

نشان حیدر پاکستان: نشان وحدت، شجاعت و دلیری سربازان پاکستان در جهان

بنر روز دفاع

Hamein Pyar Hai Pakistan (ما عاشق پاکستانیم) – یک کمپین ویژه روز دفاع ملی پاکستان می باشد که در مدتی کوتاه به محبوترین توییت در سایت توییتر تبدیل گشت.

شایان ذکر است پیش از این نیز همزمان با 14 اگوست سالروز استقلال پاکستان، کنسولگری پاکستان در مشهد اقدام به برگزاری جشن ویژه روز استقلال در محوطه جلوی کنسولگری در کنار مردم مشهد مقدس نمود.

برگزاری مراسم و نصب بنرهایی مشابه توسط کنسولگری پاکستان در مشهد سبب آشنایی بیشتر مردم ایران با تاریخ و فرهنگ کشور دوست و همسایه خود خواهد شد که این شناخت مثبت خود گامی موثر در تحکیم روابط دو کشور می باشد.