ngo in pakistan

معرفی 14موسسه خیریه که باعث غرور جهانی پاکستان می شوند

سبک زندگی

هنگامی که در مورد موسسه خیریه صحبت می شود، پاکستان یک کشور سخاوتمند است. بر اساس گزارش مجله نوآوری اجتماعی استنفورد، پاکستان بیش از یک درصد تولید ناخالص داخلی خود را به خیریه اختصاص می دهد.

مشارکت ملت پاکستان در راه اندازی و همکاری با موسسه های خیریه، آن ها را به رتبه کشورهای ثروتمندتر مانند انگلستان (1.3 درصد تولید ناخالص ملی به خیریه) و کانادا (1.2 درصد از تولید ناخالص داخلی) نزدیک می کند.

بررسی انجام شده توسط مرکز بشردوستی پاکستان نشان می دهد که پاکستان بیش از 240 میلیارد روپیه (بیش از 2 میلیارد دلار) سالانه به موسسه خیریه اختصاص می دهد. این گزارش نشان می دهد که حدود 98 درصد از مردم در کشور به صورت یک یا چند شکل دیگر به جز پول نقد، به فعالیت های خیرخواهانه کمک می کنند.

بر این اساس،  مردم در سراسر جهان معتقدند که پاکستانی ها یکی از خیرخواه ترین و مهمان نوازان ترین ملت های جهان هستند.

برنامه پاکستان اینفو، به مناسبت 5 سپتامبر روز جهانی خیریه، لیستی از 13 موسسه خیریه پاکستانی را تهیه کرده است. عملکرد انسان دوستانه این موسسات سبب غرور کشوور پاکستان می باشد.

برنامه حمایت روستاییان آقا خان (AKRSP)

AKRSP شده توسط بنیاد آقا خان در سال 1982، به عنوان یک سازمان غیردولتی شروع به فعالیت نمود. موسسه خیریه آقا خان برای کمک به بهبود کیفیت زندگی روستاییان تلاش می کند.

بنیاد انتشارات و اطلاع رسانی Aurat

این موسسه خیریه به عنوان یک سازمان غیردولتی به زنان برای کسب دانش، اطلاعات و منابع کمک می کند. بدین ترتیب این زنان توانایی بهبود رفتار اجتماعی خود را خواهند داشت.

انجمن رفاه Chhipa

انجمن رفاه Chhipa یک سازمان غیردولتی است که توسط رمضان Chhipa آغاز گردید. این انجمن انواع مختلف کمک را فراهم می کند.

بنیاد شاهد افریدی

بنیاد شاهد افریدی با چشم انداز حمایت سلامت به افراد نیازمند آغاز گردید. موسسه خیریه شاهد آفریدی به آموزش کودکان نیز کمک می کند.

بنیاد Edhi

بنیاد Edhi بزرگترین نام در موسسات خیریه و سازمان های غیر دولتی پاکستان است. از پناهگاه، غذا تا امکانات مرتبط باسلامتی، Edhi همه را پوشش می دهد.

موسسه بین المللی اعتماد Ansar Burney

ABTI به رهبری Ansar Burney، برای حقوق بشر و حقوق مدنی و به عنوان “انجمن کمک به زندانیان” فعالیت می کند.

Darul Sakun

Darul Sakun یک سازمان غیردولتی است. این موسسه خیریه، خانه ای را برای کودکان و بزرگسالانی که از نظر روانی دچار مشکل هستند و توسط عزیزانشان کنار گذاشته شده اند، فراهم می کند.

انجمن موسیقی لاهور

یک سازمان غیردولتی نامرسوم در لاهور می باشد که موسیقیدانان کلاسیک را تربیت می کند. انجمن موسیقی لاهور نقش مهمی در تولید ستارگان جدید در هنر موسیقی ایفا کرده است.

کمک به بیماران به صورت اضطراری توسط دانشجویان (HOPES)

یک سازمان غیردولتی که توسط دانشجویان پزشکی آغاز شده است. HOPES با هدف بهبود بیماران بیمارستان عباس شهید در کراچی فعالیت می کند. ممکن است اندازه موسسه خیریه فوق کوچک باشد، اما تلاش دانشجویان برای یک هدف بزرگ قابل تحسین است.

بنیاد رفاه Minhaj

MWF، توسط طاهر القدری آغاز شده است. این NGO در لاهور مستقر است اما فعالیت خود را در سراسر کشور منتشر می کند. MWJ از همه نوع نیازمندان پشتیبانی می کند.

موسسه اعتماد بین المللی رفاه Saylani

موسسه بین المللی رفاه Saylani یکی از معروف ترین سازمان های غیردولتی پاکستان است که با روش های مختلف به فقرا کمک می کند. معروف ترین روش آن “غذای روزمره رایگان” برای همه است.

نزاع علیه تجاوز

نزاع علیه تجاوز یک سازمان غیردولتی می باشد که برای کمک به زنان در برابر تجاوز جنسی ایجاد شده است. موسسه نزاع علیه تجاوز به بازسازی روحیه قربانیان تجاوز و مبارزه با شرایطشان کمک می کند.

پارلمان جوانان پاکستان

پارلمان جوانان پاکستان یک سازمان غیر دولتی دیگر است که به جوانان پاکستانی کمک می کند تا منافع دموکراتیک را توسعه دهند. این پارلمان راه های خود را برای کمک به دوام کشور در آینده به کار می گیرد.

بیمارستان تخصصی شوکت خانم

این بیمارستان توسط عمران خان نخست وزیر فعلی پاکستان و به یادبود مادرش که به علت سرطان فوت کرد، ساخته شده است. هدف این بیمارستان، کمک برای بهبود بیماران سرطانی می باشد.

بیمارستان و مرکز تحقیقات سرطان شوکت خانم (SKMCH & RC) در لاهور پاکستان