جشن عید قربان در پاکستان به روایت تصویر

سبک زندگی

عید قربان در پاکستان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی می باشد که مردم طی یک مراسم ویژه، آن را جشن می گیرند.

مردم در روز عید قربان در پاکستان با برگزاری نماز در مساجد، برای رفاه امت و آسایش و امنیت کشور دعا می کنند. در اسلام آباد، گروه های عید در مسجد فیصل جمع می شوند  که در آن، وزرا، سیاستمداران و نمایندگان مجلس حضور دارند. به علاوه دولت در همه شهرهای بزرگ، امنیت بالایی را برای عید برقرار می نماید.

ممنون حسین رییس جمهوری و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در پیام های جداگانه عید سعید قربان را به مسلمانان جهان به ویژه مردم پاکستان، تبریک گفتند.

تعطیلات رسمی عید قربان در پاکستان

به مناسبت عید قربان، دولت فدرال سه روز تعطیل عمومی را در تاریخ 21، 22 و 23 آگوست اعلام نموده است. این تعطیلات به شهروندان فرصت می دهد تا لحظات خوشی را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می گذارند. حتی افرادی که دور از شهرها و زادگاه خود زندگی می کنند، چمدان سفر خود را می بندند تا عید قربان را با دوستان و خانواده خود جشن بگیرند.

خرید حیوانات با قیمت مناسب و تزئین آن

به محض اینکه عید قربان نزدیک می شود، مردم به بازار حیواناتی نظیر گاو، گوسفند، بز و شتر سر می زنند تا حیوانات قربانی خود را در قیمت های قابل قبول و رضایت بخش خریداری کنند.

معمولا خانواده ها، حیوانات را در روزهای قبل از عید تزیین و در خانه نگهداری می کنند تا فرزندان نیز با حیوانات زمان بگذارند و ضمن تفریح، با سنت قربانی آشنا شوند. پس از نماز عید، مردم، حیوانات خود را قربانی می کنند و گوشت حیوانات قربانی شده را بین خویشاوندان و فقرا توزیع می نمایند.

اشک کودکان در جشن عید قربان

این تنها بخش غم انگیز در جشن عید قربان است. کودکان به حیوانات قربانی وابسته می شوند. در واقع نگهداری حیوانات در روزهای قبل از عید قربان، ارتباط عاطفی بین حیوان و کودک را تقویت می کند.کودکان غافل از ارزش و اهمیت قربانی، برای این حیوانات گریه و در مقابل کشتار حیوانات خود مقاومت می کنند.

طبح انواع غذاهای گوشتی ویژه عید قربان

جشن باشکوه قربان با آماده سازی غذاهای تند و خوشمزه در کنار خانواده ادامه می یابد. طبخ انواع غذاهای کبابی برای جشن عید قربان مرسوم می باشد، زیرا گوشت به راحتی در دسترس است. جوانان غذاهای مخصوص کبابی را بر روی پشت بام ها، چمن های سبز و مکان های آزاد، برای دوستان و اعضای خانواده خود، سازماندهی می کنند.