25 جولای 2018؛ برگی جدید در اتحاد ایالتی کشور پاکستان

سبک زندگی

انتخابات 2018، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی پاکستان دیده می شود. وطن پرستی مردم این کشور در امسال به حدی رسیده است که حدود 60 تا 70 درصد مردم بلوچستان، پشتون و قبائل در انتخابات شرکت کره اند.

در بیش از هفتاد سال گذشته یعنی از سال ۱۳۲۶ خورشیدی (۱۹۴۷)و همزمان با استقلال پاکستان، برگزاری انتخابات همیشه تاریخ جدیدی را برای این کشور رقم می­ زند. پس از گذشت دوره 5 ساله، صاحبان قدرت از کرسی مدیریت کشور کنار گذاشته می ­شوند و چهره­ های جدید بر این کرسی تکیه می­ دهند. برخی از این چهره­ ها دارای جایگاه نظامی و برخی غیرنظامی هستند. اکنون همزمان با اتمام یک حکومت غیرنظامی، رقابت جهت تعیین صاحبان قدرت جدید آغاز گردید.

در طول دوره 70 سال استقلال پاکستان، این کشور همواره برای حفظ و پایداری این استقلال جنگیده است. با وجود آنکه در این مدت به عنوان یک کشور نوپا، پیشرفت ­های اقتصادی، علمی و اجتماعی چشمگیری داشته است، به علت وجود سیستم فدرالی در این کشور، مشکلات سیاسی در حوزه اتحاد میان ایالت­ ها هنوز هم وجود دارد.این مشکلات به حدی بود که تا انتخابات سال 2013، مشارکت و حضور مردم ایالت­ هایی نظیر بلوچستان، پشتون و قبائل در انتخابات بسیار کم و حتی در برخی موارد نزدیک به صفر گزارش می گردید.

اما انتخابات 2018، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی پاکستان دیده می شود. وطن پرستی مردم این کشور در امسال به حدی رسیده است که حدود 60 تا 70 درصد مردم بلوچستان، پشتون و قبائل در انتخابات شرکت کره اند و بدین ترتیب برای نخستین بار رقابت های حزبی و سیاسی در این مناطق اتفاق افتاده است. عکس های زیر گواه این حضور گسترده می باشد.

بر این اساس، 25 جولای 2018 را می توان برگی جدید در اتحاد ایالتی کشور پاکستان دانست.

One thought on “25 جولای 2018؛ برگی جدید در اتحاد ایالتی کشور پاکستان

Comments are closed.