فرود بزرگترین هواپیمای جهان با نام A380 در اسلام آباد؛ لحظه تاریخی در صنعت هوایی پاکستان

گردشگری

فرود اولین هواپیمای شرکت امارات با نام A380 در فرودگاه بین المللی اسلام آباد یک لحظه به یادماندنی را در تاریخ خطوط هوایی رقم زد، که جهانیان نظاره گر آن بودند.

فرود اولین هواپیمای شرکت امارات با نام A380 در فرودگاه بین المللی اسلام آباد یک لحظه به یادماندنی را در تاریخ خطوط هوایی رقم زد، که جهانیان نظاره گر آن بودند.

A380 هواپیمای مسافربری پهن‌ پیکر، چهار موتوره و دو طبقه است، که توسط شرکت ایرباس طراحی و ساخته شده‌است. این هواپیما هم‌اکنون بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان به‌شمار می‌آید.

این هواپیما دارای بخش اکونومی و بیزینس همچنین سالن استراحت می باشد که مسافران در همه بخش ها از Wi-Fi رایگان استفاده می کنند.

در حال حاضر تنها 20 فرودگاه در دنیا، قابلیت ارائه خدمات به این نوع هواپیما را دارند. چرا که این فرودگاه ها باید دارای باندهای پرواز با اندازه کافی طولانی و گسترده باشند. همچنین نزدیک به 78 هزار فوت مربع فضا در گیت سوار شدن به هواپیما لازم است.

علاوه بر آن، فرودگاه ها نیازمند تجهیزات خاص برای مدیریت مسافران A380 (تعداد 500 تا 800 مسافر تنها در یک پروزاز) و بار آن ها هستند.

فرودگاه بین المللی اسلام آباد

خوشبختانه فرودگاه بین المللی اسلام آباد به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های پیشرفته در سطح جهانی، دارای استانداردهای لازم برای این نوع هواپیما می باشد.

پیش از آن، فرود هواپیمای EK2524 در این فرودگاه نوید بخش این خبر بود که به زودی مسیر پرواز A380 به شهرهای بزرگ پاکستان اعلام می شود.

تاریخ مشارکت امارات و پاکستان  به 30 سال قبل بر میگردد. زمانی که در 25 اکتبر 1985 اولین پرواز شرکت هواپیمایی در کراچی فرود آمد. طی سه دهه گذشته، امارات به تدریج فعالیت های خود را در پاکستان گسترش داد و سبب افزایش ارتباطات جهانی به شهرهای مهم پاکستان از جمله کراچی، لاهور، اسلام آباد، پیشاور، سیالکوت و مولتان گشته است.

امارات در حال حاضر تعداد 104 هواپیمای A380 را به صورت فعال و 58 عدد را در مرحله انتظار تحویل، دارد.