آغاز همکاری مشترک بین پزشکان ایرانی و پاکستانی و انجام 7 عمل جراحی مشترک

بین المللی

پزشکان ایرانی و پاکستانی با آغاز همکاری مشترک در زمینه پزشکی، هفت عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند کبد در شهر کراچی انجام دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران و پاکستان می‌توانند از ظرفیت اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پزشکان ایرانی و پاکستانی استفاده کرده و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف کنند.

این روزها اعضای یک هیات پزشکی از مرکز پیوند کبد شهر شیراز با سفر به شهر کراچی در جنوب پاکستان با موسسه ارولوژی و پیوند کبد ایالت سند (SIUT) پاکستان، برنامه یک هفته ای موفق پیوند کبد را اجرا کردند.

مسئولان این موسسه خدمات درمانی در پاکستان، حضور جراحان ایرانی و عمل های جراحی موفق آمیز در کنار آنان را برای این موسسه بسیار مثبت و مهم عنوان کردند.

سید ادیب الحسن رضوی’ مدیر موسسه ارولوژی و پیوند ایالت سند گفت:مرکز پیوند کبد شیراز از بزرگترین مراکز پیوند منطقه است و سفر جراحان ایرانی به کراچی نمونه ای از همکاری نزدیک میان موسسه پیوند ایالت سند و مرکز پیوند شهر شیراز است.

به گفته وی، سالانه یکصد هزار عمل پیوند کبد مورد نیاز این موسسه است که تحقق این هدف تنها با کمک اهدای عضو از بدن دیگر بیماران یا افرادی که دچار آسیب کلیوی و کبد می شوند، امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا پیش از این نیز، ‘مهدی هنردوست’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با سائره افضل تارر ‘Saira Afzal Tarar ‘ وزیر وقت دولت فدرال در خدمات عمومی، نظارت و هماهنگی (بهداشت) جمهوری اسلامی پاکستان، زمینه های همکاری مشترک دو جانبه را بررسی کردند.

سفیر ایران در پاکستان نیز در آن دیدار با بیان توانمندی های ایران در بخش بهداشت و درمان به ویژه تحقیقات پزشکی، گفت:انستیتو پاستور ایران به عنوان یک موسسه تحقیقاتی معتبر می تواند با پاکستان همکاری کند.

هنردوست در دیدار خود با وزیر وقت دولت فدرال پاکستان بر لزوم افزایش همکاریهای تهران و اسلام آباد در همه زمینه ها به ویژه توسعه همکاری در بخش بهداشت و درمان تاکید کرد.

 

One thought on “آغاز همکاری مشترک بین پزشکان ایرانی و پاکستانی و انجام 7 عمل جراحی مشترک

Comments are closed.