نقشه ایران و پاکستان

ظرفیت های ناشناخته همکاری ورزشی ایران و پاکستان، دو کشور همسایه مسلمان

سبک زندگی

ایران و پاکستان، دو کشور همسایه مسلمان گذشته از فرصت های فراوان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، ظرفیت های ناشناخته زیادی نیز درعرصه ورزشی برای توسعه همکاری دوجانبه دارند.

 به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه مسلمان و برادر نه تنها در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و صنعتی با یکدیگر همکاری دارند، بلکه این همکاری ها در عرصه ورزش نیز در حال افزایش است.

ورزش به عنوان مولفه ای در مسیر معرفی ایران در سطح بین المللی همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است به همین دلیل ورزشکاران ایرانی با استفاده از ظرفیت های خدادادی خود و همکاری با سایر کشورها توانسته اند با حضور در عرصه های مهم ورزشی در سطح بین الملل موفقیت های بزرگ کسب کنند.

 سال گذشته زمانی که تیم تنیس ایران برای شرکت در جام دیویس به پاکستان سفر کرد شاهد آغاز فصل جدیدی از این روابط بین دو کشور بودیم.

مسابقات بین المللی تنیس پس از 12 سال در پاکستان با موفقیت برگزار شد.

از سوی دیگر تیم کبدی ایران نیز ماه ‘می ‘ سال جاری در نخستین مسابقات لیگ برتر مسابقات کبدی در لاهور شرکت کرده و با ورزشکاران مطرح جهان از جمله پاکستان رقابت کرد.

نمونه دیگر همکاری های ورزشی بین ایران و پاکستان حضور حمید موحدی در پاکستان به عنوان مربی تیم والیبال این کشور است.

همچنین ‘ داوود نمینی’ به عنوان سرمربی آکادمی ملی بوکس ‘امیرخان’ شهر اسلام آباد پاکستان فعالیت می کند.

داوود نمینی سرمربی ایرانی ورزش بوکس در شهر اسلام آباد پاکستان که از 16 سال پیش در پاکستان به فعالیت های ورزشی مشغول است، این روزها سرمربیگری آکادمی ملی ‘امیرخان’ این شهر را بر عهده داشته و به آموزش جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی مشغول است.

 

One thought on “ظرفیت های ناشناخته همکاری ورزشی ایران و پاکستان، دو کشور همسایه مسلمان

Comments are closed.