فیلم باران

نمایش فیلم باران در سینماها و شبکه های تلویزونی پاکستان

بین المللی

پاکستانی های علاقه مند به فیلم های ایرانی قرار است روز شنبه هفته آینده به تماشای فیلم باران بنشینند.

نمایش فیلم های ایرانی در پاکستان روز به روز بیشتر رونق می گیرد و در ادامه این مسیر رو به رشد، پاکستانی های علاقه مند به فیلم های ایرانی قرار است روز شنبه هفته آینده به تماشای فیلم باران بنشینند.

 به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، فیلم باران فیلمی به کارگردانی مجید مجیدی محصول سال 1379 است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و عموم قرار گرفت و جوایز متعددی را کسب کرد.

 داستان فیلم از این قرار است که ‘در یک برج در حال ساخت، عده‌ای کارگر روستایی و افغانستانی مشغول بکار هستند. ‘لطیف’ کارگر روستایی که مسئول خدمات و تغذیه کارگران نیز هست، باخبر می‌شود که بعد از مجروح شدن یک کارگر افغانی، اینک پسر او رحمت، جایش مشغول کار است. به دلیل جثه ضعیف رحمت وظیفه خدمات دادن به کارگران را به او می‌سپارند و لطیف کار راحت خود را از دست می‌دهد. این کار لطیف را عصبانی می‌کند و او در پی آزار رحمت برمی آید. یک روز متوجه می‌شود که رحمت در واقع دختری است به نام باران که از سر ناچاری در میان مردان به جای پدر کار می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که لطیف به کمک باران بیاید و در این بین به او دل می‌بندد….’

 حدود یک هفته پیش نیز ‘شورای هنر’ شهر روالپندی پاکستان با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر، اقدام به برگزاری جشنواره سه روزه فیلم ایرانی کرد.

 در این جشنواره سه روزه، فیلم ‘بچه های ابدی’ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی ‘پوران درخشنده’، فیلم ‘خیلی دور، خیلی نزدیک’ به کارگردانی ‘رضا میرکریمی’ و فیلم ‘رنگ خدا’ به کارگردانی ‘مجید مجیدی’ در سالن نمایش فیلم شورای هنر راولپندی برای علاقه مندان روی پرده رفت.

 یکی از مسئولان شورای هنر راولپندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن قدردانی از همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی با این شورا برای برگزاری این جشنواره، گفت که نخستین روز این جشنواره با استقبال خوب مردم مواجه شد و امروز و فردا هم انتظار داریم تعداد زیادی از علاقه مندان به فیلم های ایرانی، در سالن نمایش فیلم این مرکز فرهنگی حضور یابند.

 چند روز پیش نیز فیلم ‘جدایی نادر از سیمین’ به کارگردانی ‘اصغر فرهادی’ در موسسه میراث ملی پاکستان در شهر اسلام آباد روی پرده رفت و با استقبال خوب مردم مواجه شد.

رایج ترین فیلم ها در پاکستان، فیلم های هندی و محصولات ‘بالیوود’ است اما اخیرا به دلیل تشدید تنش های میان هند و پاکستان، سینماها و شبکه های تلویزونی پاکستان فیلم های هندی را تحریم کرده و فیلم های ایرانی، یکی از گزینه های اصلی به عنوان جایگزین فیلم های هندی در پاکستان است.

 چندی پیش سید جمال شاه رئیس شورای ملی هنرهای پاکستان که مسئولیت مدیریت پخش فیلم های سینمایی در این کشور را نیز برعهده دارد، در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که با توجه به کیفیت بالا و محتوای خوب فیلم های ایرانی، علاقه مند است فیلم های ایرانی بیشتری را در پاکستان روی پرده سینماها و صفحات تلویزیون ها ببرد.

 

http://tn.ai/1267199