زینت عرفان: دختر موتورسوار سنت شکن پاکستانی که 20000 کیلومتر را با موتورسکلت پیمود و رویای پدرش را تحقق بخشید

سبک زندگی

او در حال حاضر یک وبلاگ عکس با نام “زینت عرفان: یک دختر، دو چرخ”  را در فیس بوک برای ثبت سفرهایش دارد و به عنوان دختر موتورسوار معروف است.

زینت عرفان، اولین دختر موتورسوار در سراسر پاکستان است. پدرش رویای سفر به سراسر جهان با موتورسیکلت را داشت، اما هنگامی که او در سن 34 سالگی درگذشت، دخترش تصمیم گرفت رویای پدر را عملی سازد. این دانشجوی ۲۱ ساله‌ اهل لاهور می گوید: “من برای پدرم این کار را انجام دادم و هنوز هم برای او انجام می دهم. برای من، موتوسواری در سراسر پاکستان، یک نوع تلاش معنوی است.”

در سال 2013، سلطان، برادر کوچکتر زینت، یک موتور سیکلت را خرید و زینت شروع به آموختن اصول موتور سواری از او کرد و به تمرین در زادگاه خود ادامه داد. زینت می گوید: “من فقط می توانستم در شهر سوار شوم و فقط اصول سوارکاری را می دانستم.”

در آگوست 2015، زینت عرفان، 3200 کیلومتر را از لاهور از طریق شمال پاکستان به طرف مسیر کنجراب در مرز چین با موتورسیکلت پیمود. او اولین دختر موتورسوار می باشد که به سراسر پاکستان سفر کرده است. زینت از آن زمان، دو سفر را به خیبر پختونخوا و گلگیت بلتستان داشت و بدین ترتیب سفر خود با موتورسیکلت را به مرز 20،000 کیلومتر رساند.

او در حال حاضر یک وبلاگ عکس با نام “زینت عرفان: یک دختر، دو چرخ”  را در فیس بوک برای ثبت سفرهایش دارد و به عنوان دختر موتورسوار معروف است.

عدنان ساروار در مورد سفر زینت، فیلمی با نام دختر موتورسوار ساخته است که در تاریخ 20 آپریل 2018 منتشر شد. زینت عرفان در این مورد معتقد است که اقدام او نباید فقط در قالب یک فیلم در نظر گرفته شود، بلکه باید رویا پدرش و اینکه چطور امیدوار بود در سراسر جهان با موتورسیکلت سفر کند، دیده شود.