رئیس جمهور پاکستان

تاکید رئیس جمهور پاکستان بر گسترش روابط میان اسلام آباد و آنکارا

بین المللی

رئیس جمهور پاکستان گفت: ارتباط خوب پاکستان و ترکیه سبب کاهش فعالیت تروریست‌ها در منطقه شده و ما خواهان گسترش این ارتباط هستیم.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «ممنون حسین» رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد: روابط دوستانه و تعاملات فرهنگی میان اسلام آباد و آنکارا، سبب کاهش فعالیت گروه‌های افراط‌گرا در منطقه شده است.

 

وی افزود: همان‌گونه که در سخت‌ترین شرایط این ارتباط حفظ شد، امیدواریم که بازهم شاهد پیشرفت در ارتباط میان دو کشور باشیم.

 

ممنون حسین که در یک همایش دوستی میان پاکستان و ترکیه در اسلام آباد شرکت کرده بود تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با کوشش سیاستمداران دو کشور پایه ارتباط دوستانه و برادرانه محکم شده است، ولی نباید به این آغاز خوب اکتفا کرده و برای تحکیم روابط تلاش نکرد.

 

رئیس جمهور پاکستان به موثر بودن پروژه‌های احداث جاده در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین روش‌های افزایش روابط میان اسلام آباد و آنکارا توجه ویژه به حوزه اقتصادی و تجارت است که سبب پیوند دو ملت خواهد شد.

 

عضو ارشد حزب نواز گفت: چهره‌های فرهنگی ترکیه مانند شاعران و ادیبان نیز دائما به پاکستان سفر می‌کنند و در کنفرانس‌های مختلف علمی و ادبی شرکت می‌کنند که نتایج خوبی در این عرصه به همراه داشته است.

 

دو کشور پاکستان و ترکیه روابط بسیار خوبی دارند، و اردوغان رئیس جمهور ترکیه دومین شخصیت در تاریخ پاکستان است که سه بار اجازه سخنرانی در پارلمان این کشور را به دست آورده است.

http://tn.ai/1699710