پاکستان موشک کروز «بابر» را با موفقیت آزمایش کرد

علمی و فناوری

پاکستان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که این کشور امروز موشک کروز ‘SLCM بابر’ را با برد 450 کیلومتر با موفقیت آزمایش کرده است.

 

ه گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، موشک کروز ‘SLCM بابر’ دارای آخرین فنآوری پیشرفته شامل موتورهای کنترل زیردریایی و ویژگی های ناوبری است و این موشک از زیردریایی شلیک شده ضمن قابلیت حمل کلاهک هسته ای، می تواند اهداف خود را تا مسافت 450 کیلومتری نابود کند.

بر اساس این گزارش، رادار گریز بودن از دیگر ویژگی‌های موشک بابر است که قابلیت آن را برای نفوذ به خاک دشمن بیشتر کرده است.

تقویت سامانه بازدارندگی و دفاعی پاکستان از اهداف تولید و آزمایش این موشک می باشد و گفته می شود که این موشک با استفاده از توان مهندسی بومی شده صنعت دفاعی پاکستان ساخته و آزمایش شده است.

 

به گزارش ایرنا ارتش پاکستان بیستم دیماه سال 95 اعلام کرد که این کشور برای نخستین بار موشک کروز زیردریایی اتمی به نام (بابر 3) را با برد 450 کیلومتر، با موفقیت آزمایش کرد.

پاکستان همچنین 25 آذرماه سال 95 موشک کروز بابر 2 را که می‌تواند هدف خود را در فاصله 700 کیلومتری منهدم کند، با موفقیت آزمایش کرد.

ارتش پاکستان همچنین در پایان رزمایش ‘رباط ‘ در پانزدهم اسفندماه سال گذشته، موشک‌های کروز دور برد از نوع c-802 را با موفقیت آزمایش کرده بود.

این موشک ها نیز از جنگنده جی اف 17 و ناو جنگی سیف F-22 شلیک و اهداف فرضی را مورد هدف قرار دادند.

ناو سیف موشک کروز C-802 را که یک موشک دریا به دریا است شلیک و جنگنده جی اف 17 موشک C-802AK که یک موشک هوا به دریا است را شلیک کرد.

ارتش های پاکستان و هند که رقیب سنتی در منطقه جنوب آسیا محسوب می شوند هر از چند گاهی موشک های مختلف با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را آزمایش می کنند.

 

http://www.irna.ir/fa/News/82874154