قدرت اقتصادی جهان و تولید ناخالص داخلی در پاکستان

پاکستان تا سال 2050 به شانزدهمین قدرت اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد

کارآفرینی

این گزارش در ادامه می نویسد: چین در حال حاضر از ایالات متحده به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان بر اساس PPP پیشی گرفته است. 

اقتصاد پاکستان تا سال 2050 بر اساس تولید ناخالص داخلی (GDP) در برابری قدرت خرید (PPP)، در رقابت با بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان در جایگاه شانزدهم قرار خواهد گرفت. این بدان معنی است که پاکستان از کشور کانادا، که در حال حاضر در رتبه 17 قرار دارد، سبقت می گیرد.

این گزارش توسط یک شبکه خدمات حرفه ای چند ملیتی با نام PwC که در لندن اداره می شود تهیه شده است. عنوان گزارش «چشم انداز دراز مدت – چگونه اقتصاد جهانی تا سال 2050 تغییر خواهد کرد» می باشد و در آن تعدادی از بازارهای نوظهور پیش بینی شده است. گفته می شود که اقتصادهای نوظهور مانند اندونزی، برزیل و مکزیک در آینده بزرگتر از اقتصاد کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه هستند.

جدول این گزارش نشان داد که بر اساس PPP، پاکستان از جایگاه 24 فعلی خود با تولید ناخالص داخلی در PPP به مقدار 988 میلیارد دلار، به جایگاه بیستم (1.87 تریلیون دلار) تا سال 2030 و جایگاه شانزدهم (4.2 تریلیون دلار) تا سال 2050 می رسد.

این گزارش در ادامه می نویسد: چین در حال حاضر از ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان بر اساس PPP پیشی گرفته است. هند در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد و پیش بینی می شود که تا سال 2050 جایگاه ایالات متحده را به دست بیاورد. بر این اساس، فرانسه در میان 10 اقتصاد بزرگ جهان قرار نخواهد گرفت، در حالی که انگلستان به رتبه دهم و اندونزی می تواند به جایگاه چهارم برسد. این گزارش در ادامه متذکر می گردد: “مطابق با پیش بینی های ما تا سال 2050، شش کشور از هفت اقتصاد بزرگ جهان، می توانند از میان اقتصادهای نوظهور در زمان فعلی بر اساس PPP باشند. یافته های کلیدی این گزارش نشان می دهد که در آینده نزدیک با فرض سیاست های مناسب، بازارهای نوظهور جز موتور رشد اقتصاد جهانی خواهند بود.