شهر هوشمند پاکستان

چشم انداز شهر هوشمند در پاکستان برای 10 شهر کلان کشور پاکستان

علمی و فناوری

. در حال حاضر، 10 شهر کشور پاکستان دارای جمعیت بیش از 1 میلیون نفر است و پاکستان با سرعت آن شهر ها را به شهر هوشمند دارد تبدیل میکند.

در پاکستان، افزایش جمعیت شهرنشین و روند رشد درآمد نشان می دهد که تا سال 2030، درصد جمعیت شهری از 45 درصد تا نزدیک به 60 درصد افزایش می یابد. در حال حاضر، 9 شهر از کشور دارای جمعیت بیش از 1 میلیون و 75 شهر با جمعیتی بین 100هزار تا 1 میلیون نفر است. شهرهای پاکستان در 78 درصد از تولید ناخالص داخلی مشارکت دارند. بنابراین، نیاز به توسعه سیستم ها و فن آوری هایی که به دولت برای مدیرت بهتر مراکز شهری و شهر ها به سوی شهر هوشمند کمک نماید ضروری است.

آرشاد رفیق، سرپرست تیم پروژه های شهری رهبری محیط زیست و توسعه پایدار (LEAD-Pakistan) می گوید: فناوری های موبایل مبتنی بر ماهواره و سامانه های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، فناوری های نوید بخشی هستند و به راحتی برای کشورهای در حال توسعه در دسترس هستند. آرشاد رفیق می گوید: پاکستان یکی از بالاترین میزان استفاده تلفن همراه را دارد؛ این امر را می توان برای ارتقاء مفهوم شهر هوشمند در کشور مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، او می گوید، نمونه هایی از برخی از شهرداری ها در کشورهای غربی نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد. آنها با استفاده از غول های فن آوری مانند سیسکو و گوگل به معرفی تکنولوژی های هوشمند برای اتصال بهتر شهرها با هدف صرفه جویی در منابع، دست یافته اند.

http://www.technologyreview.pk/building-smart-cities-pakistan/