ایران و پاکستان

ایران و پاکستان در حوزه گردشگری تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

گردشگری

پیشنویس 12 تفاهم‌نامه‌ در بخش دولتی ایران و پاکستان میان حمید موسوی، سرپرست معاون زیارت استانداری خراسان رضوی و عبدالغفور خان، مدیرعامل سازمان توسعه توریسم پاکستان امضا شد.

به گزارش ایسنا، پیشنویس 12 تفاهم‌نامه‌ در بخش دولتی ایران و پاکستان میان حمید موسوی، سرپرست معاون زیارت استانداری خراسان رضوی و عبدالغفور خان، مدیرعامل سازمان توسعه توریسم پاکستان امضا شد.

حمید موسوی، سرپرست معاون زیارت استانداری خراسان رضوی در حاشیه این سفر اظهار کرد: بنابر توافق انجام گرفته کمیته‌ای در دو کشور تشکیل خواهد شد که مسوولیت کمیته پاکستانی برعهده مدیرعامل سازمان توسعه توریسم پاکستان و مسوولیت کمیته ایرانی برعهده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خواهد بود تا توافقات دو طرف را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین یک کمیته مشترک متشکل از هردو کمیته برای تبادل و نزدیک‌سازی نظرات و اتخاذ تصمیمات واحد تشکیل می‌شود. در این توافق مقرر شد اطلاعات ظرفیت‌های گردشگری و توسعه سرمایه‎گذاری در این حوزه در جریان فعالیت‎های رسانه‎ای مبادله شود و بخش‌های خصوصی و مردم دو کشور ایران و پاکستان شناخت بیشتری از این ظرفیت‎ها کسب کنند.

موسوی با بیان اینکه در جریان این سفر بر افزایش مبادله گردشگر و زائر تاکید شد، افزود: بخش‌ خصوصی در ایران و پاکستان بسته‌های متنوع سفر که دارای جذابیت بالا و ارزان باشند را تهیه و برای افزایش توریست در انواع مختلف از جمله توریست سلامت، ورزشی و … تلاش می‌کند.

سرپرست معاون زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: طی مذاکره‌ای که با وزیر مذهب پاکستان داشتیم مقرر شد آنها آژانس‌های مسافرتی که مورد تایید دولت پاکستان است را معرفی تا تسهیلات سفر زائران پاکستانی با ارائه خدمات بهتر به مشهد و ایران انجام گیرد.

https://www.isna.ir/news/96110804578/