صحبت تنش‌های منطقه در فوروم جهانی اقتصاد

هند مقصر اصلی تنش‌های منطقه ای است: خواجه آصف

بین المللی

هند اگر بخواهد به دنبال دستیابی به یک راه حل باشد باید اولین گام را بردارد زیرا هند مقصر اصلی تنش‌های منطقه ای است. وزیر خارجه پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به احتمال وقوع جنگ در منطقه و درباره تنش‌های منطقه گفت، دولت هند در ایجاد خرابکاری و فعالیت‌های تروریستی در پاکستان مشارکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: ما همواره تلاش کرده‌ایم که روابط حمایتی دوجانبه، هماهنگ و نزدیک با کشورهای همسایه‌مان داشته باشیم اما اقدامات هند خطر از بین رفتن صلح و ثبات در منطقه را افزایش می‌دهد. وی ادامه داد: متاسفانه هند به اقدامات دوستانه پاکستان با خصومت پاسخ می‌دهد. یکی از موضوعات مناقشه برانگیز میان هند و پاکستان مساله کشمیر است. در همین راستا در گذشته هند و پاکستان با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند.

 

آصف با اشاره به مساله کشمیر گفت: هند هرگونه راه حل دیپلماتیک برای حل این اختلاف پیش‌رو را رد می‌کند. افزایش نقض حقوق بشر توسط نیروهای هند در کشمیر به یکی از موضوعات نگران کننده تبدیل شده است. براساس توافق انجام شده در سال 2015 میان پاکستان و هند تصمیم گرفته شد که کشورها برای اختلافات موجود یک راه حل بلندمدت از طریق گفت‌وگو و مذاکرات به دست آورند اما متاسفانه هند هرگز به درخواست ما برای تخصیص یک رابطه هماهنگ و نزدیک میان دو کشور پاسخ مثبت نداده است.

 

هند و پاکستان در طول سال‌های گذشته درباره مناقشات مختلف یکدیگر را مقصر اعلام کرده‌اند، با این حال آصف با اظهارات خود نشان داده است که هند اگر بخواهد به دنبال دستیابی به یک راه حل باشد باید اولین گام را بردارد.

 

https://www.isna.ir/news/96110703620/