خصوصی سازیی شرکت هوایی پاکستان

در ادامه خصوصی سازیی شرکت ملی هواپیمایی پاکستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

کارآفرینی

در ادامه خصوصی سازیی  دولت پاکستان با هدف جلوگیری از ضرر و زیان مالی به زودی شرکت ملی هواپیمایی پاکستان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «دانیال عزیز» با اشاره به بحران مالی شدیدی که شرکت هواپیمایی ملی پاکستان موسوم به « P.I.A» با آن روبرو است از راه حل‌نهایی سخن گفت.

وزیر خصوصی سازی پاکستان تصریح کرد: تمام امور امنیتی و پروازهای شرکت پی آئی ای به بخش خصوصی واگذار خواهد شد ولی دیگر امور این مجموعه همچنان در اختیار دولت باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان در نظر دارد یک شرکت هواپیمایی دیگر راه اندازی کند و به‌همین دلیل به بخشی از وسایل متعلق به پی آئی ای نیاز دارد.

دانیال عزیز تاکید کرد: تمام حقوق کارمندان این شرکت هواپیمایی حفظ خواهد شد و هیچ کس درگیر مشکل انتقال مالکیت این شرکت نخواهد شد.

عضو ارشد حزب نواز شریف گفت: روند واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تا 15 آوریل سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: متاسفانه مدت‌هاست این شرکت در حال زیان دهی است و همین باعث شده تا واگذاری آن به بخش خصوصی در اولویت قرار بگیرد.

وزیر خصوصی سازی پاکستان با اشاره به فواید خصوصی سازی این شرکت گفت: مسافران نیز می‌توانند از قیمت‌های رقابتی این شرکت استفاده کرده و بلیت‌هایی ارزان‌تر تهیه کنند.

شرکت هواپیمایی ملی پاکستان، روزگاری یکی از بهترین مجموعه‌های آسیا به حساب می‌آمد که دارای بهترین ناوگان هوایی بود.

متاسفانه سوء مدیریت صورت گرفته بر بخش‌های مختلف پی آئی ای باعث وارد آمدن ضررهای فراوانی بر اعتبار این شرکت شده است.

منبع

http://tn.ai/1629360