زنان فن آفرین پاکستانی ؛ بنیانگذاران استارتاپ های موفق پاکستان در سطح جهان

کارآفرینی

زنان فن آفرین پاکستانی ؛ بنیانگذاران استارتاپ های موفق پاکستان در سطح جهان شناخته میشوند.

قانون اساسی پاکستان، بر عدم تبعیض بین زن و مرد تأکید دارد و دولت نیز با تصویب سیاست‌ های رسمی تلاش کرده تا شاخصه‌ های رفاه اقتصادی زنان را بهبود بخشد. بی نظیر بوتو، اولین نخست وزیر جهان اسلام از پاکستان بود. امروز، پاکستان یکی از معدود کشورهایی در جهان می باشد که زنان دارای درصد ثابتی از کرسی های اختصاصی در پارلمان هستند. علاوه بر این، زنان پیشتاز در بخش های اقتصادی در پاکستان می باشند. در این پست، چهار زن پاکستانی به عنوان کارآفرین موفق در فناوری به عنوان مثال ذکر می گردد:

1. صیدرا قاسم

صیدرا یکی از بنیانگذاران Markhor، نخستین استارتاپ پاکستانی پذیرفته شده در Y Combinator است. Markhor، کفش های با کیفیت دست ساز توسط صنعتگران داخلی را شناسایی نموده و سپس با برند Markhor به کل جهان معرفی می نماید. این این استارتاپ در سال اول، 700 سفارش از 35 کشور را دریافت کرده و بدین ترتیب 107 هزار دلار درآمد داشته است.

ارزش پیشنهادی استارتاپ، تعهد اخلاقی آن به منظور توانمند ساختن صنعتگران تولید کننده کفش است که در این استارتاپ دستمزد بسیار بالاتر از نرخ های موجود در بازار را خواهند داشت و آن ها به عنوان بخشی از تیم تلقی می شوند. مسیر این شرکت هنوز طولانی است، اما شواهد، یک تصویر مثبت از آینده را نشان می دهند.

2. Madeeha Hassan

Madeeha Hassan یکی از بنیانگذاران Savaree می باشد که یک استارتاپ تاکسی رانی آنلاین است. در ابتدا Madeeha به عنوان یک طراح گرافیک مشغول به کار شد، اما این شغل را برای کار به صورت تمام وقت در ایده خود ترک کرد. Savaree مشکل ترافیک در پاکستان را تا حد زیادی حل نمود. این استارتاپ تا به حال فراز و نشیب زیادی داشته و دوران مختلف رشد و شتاب را گذرانده است.

3. Arusha ImtiazArusha

Arusha ImtiazArusha یکی از بنیانگذاران MySmacEd، یک پلت فرم ارتباطی است که امکان اشتراک گذاری در زمان واقعی را بین والدین، معلمان، دانش آموزان و مدیران فراهم می کند. ارزش این استارتاپ 2 میلیون دلار می باشد. Arusha می گوید که آن ها بر روی یک مدل فرمیوم کار می کنند و در حال حاضر به بازار خاورمیانه گسترش یافته اند، جایی که چند مدرسه در حال اجرای این برنامه در سطح آزمایشی هستند.

4. سحر سعید

سحر بنیانگذار و مدیر عامل شرکت BeautyHooked، یک پلت فرم خرید و فروش برای خدمات زیبایی است. پتانسیل در این فضا بسیار بالا است. زنان در پاکستان نیز مشابه زنان سرتاسر جهان به مراقبت از پوست و داشتن ظاهری آراسته توجه ویژه دارند. سحر، یکی از بانکداران سابق و فارغ التحصیل مدرسه کسب و کار دانشگاه کرنل، در نهایت قصد دارد یک پلت فرم تجارت الکترونیکی با نام تجاری سفید، مخصوص محصولات زیبایی و مد را معرفی کند.

One thought on “زنان فن آفرین پاکستانی ؛ بنیانگذاران استارتاپ های موفق پاکستان در سطح جهان

Comments are closed.