شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید وکابینه جدید پاکستان

اخبار ملی

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان است و گفته می‌شود در ترکیب جدید کابینه ۴۳نفری پاکستان تغییرات مهمی به وجود آمده .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مراسم تحلیف کابینه جدید پاکستان امروز جمعه با حضور رئیس جمهور این کشور در اسلام آباد برگزار شد. در این مراسم شاهد خاقان عباسی به جانشینی نواز شریف به عنوان نخست وزیر جدید این کشور همراه اعضای کابینه جدید پاکستان  در کاخ ریاست جمهوری سوگند یاد کردند.

گفته می‌شود در ترکیب جدید کابینه ۴۳ نفری پاکستان تغییرات مهمی به وجود آمده و پاکستان برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن حزب مسلم لیگ شاخه نواز در سال ۲۰۱۳ تاکنون دارای یک وزیر خارجه تمام وقت شده است. دولت قبلی نواز شریف، وزیر خارجه نداشت ولی اغلب سرتاج عزیز یکی از مشاوران نواز شریف مسئولیت‌های این سمت را عهده دار می‌شد. خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پیشین، هم اکنون به سمت وزیر خارجه جدید پاکستان انتخاب شده است.

مراسم تحلیف کابینه جدید که همگی از وفاداران به نواز شریف محسوب می‌شوند در حضور ممنون حسین رئیس جمهور و با شرکت دیپلمات‌ها و مقامات ارشد دولتی و نظامی در اسلام اباد برگزار شد. یکی دیگر از کسانی که گفته می‌شود در ترکیب کابینه جدید پاکستان حضور دارد «اسحاق دار»، از نزدیکان شریف، است که پیش‌تر وزیر دارایی بود. احسان اقبال که پیش‌تر وزیر توسعه و برنامه ریزی بود جای وزارت کشور را برعهده گرفت.