دومین همایش پاکستان شناسی

دومین همایش پاکستان شناسی در مشهد مقدس

بلاگ, بین المللی

انجمن علمی‌ِ دانشجوِ ایران پاکستان، دومین همایش پاکستان شناسی را همزمان با جشواره فرهنگِ مللِ دانشگاه فردوسی در مشهد مقدس برگزار کرد.

انجمن علمی‌ِ دانشجوِ ایران پاکستان، دومین همایش پاکستان شناسی را همزمان با جشواره فرهنگِ مللِ دانشگاه فردوسی در مشهد مقدس برگزار کرد.

انجمنِ علمی‌ِ دانشجوِ ایران پاکستان، با همتِ چندین دانشجوِی ایرانی‌ و پاکستانی در دانشگاه فردوسی در سالِ ۱۳۹۳ تاسیس شده بود. هدفِ تاسیس این انجمن، معرفیِ پاکستان به ملتِ دوست داشتنیِ ایران بود ک متاسفانه رسانه‌های زبانِ فارسی، شکلِ بدی از کشورِ پاکستان به مردم معروفی کرده‌اند. پاکستان کشوری است ک دست آورد های ذیادی در ۱۰ سالِ اخیر در حوزه علم و فناوری، کارآفرینی، اقتصادی، صنعت خدمات و کامپیوتر داشته است و ملتِ همسایه ایران ازش خبری ندارن.

 در این همایش، بروشورهای معروفی پاکستان، معروفی دانشگاها و دستاورد‌های علم و فناوری، کارآفرینی و اقتصادی پاکستان گذاشته شده بودن. لباس‌های سنتی‌ و  صنایِ دستی‌ پاکستان تعدادِ زیادی ایرانی‌‌ها رو به خودشون جزب کرده بود. روز دومِ این جشواره غذا‌های سنتی‌ پاکستان، بین مردم توضیح داده شده است. یک نمایشگاه عکس هم تو این همایش گذاشته شده بود ک مناطق‌های توریستی پاکستان، شهر‌های بزرگِ پاکستان مثل لاهور، کراچی‌، اسلام آباد معرفی شده اند. برای جذب مخاطبِ بیشتری، یک قرفه طراحی حنا هم گذاشته شده بود، ک خانوم‌های ایرانی‌ با هیجان تو این قرفه حضور داشتن.

سالِ گذشته و امسال این همایش تو دانشگاه فردوسی برگزار شده است و دانشجویان پاکستانی دوست دارن این همایش را در سطح شهرِ مشهد برای مردم عمومی و همچنان در سطحِ کشور برگزار شود. آقای سید نصرت رضا، دانشجوِ ارشد ر‌شته اقتصاد، دبیرِ انجمنِ مسئول این همایش و دکتر محمد عرفان مقصود، فارغ التحصیل دکتری دانشگاه فردوسی، ریس این همایش بوده است.

چند تا عکس های همایش زیر است.

2 comments

Comments are closed.