جریان زندگی در خیابان های لاهور

جریان زندگی در خیابان های لاهور قلب تپنده ی پاکستان

سبک زندگی

لاهور دومین کلانشهر پاکستان مرکز استان پنجاب است. از لحاظ تاریخی، گفته می شود حدود 2000 سال قدمت دارد و دارای یک جریان زندگی خاص در خیابان های لاهور میباشد.

لاهور دومین کلانشهر پاکستان مرکز استان پنجاب است. از لحاظ تاریخی، گفته می شود حدود 2000 سال قدمت دارد. در اولین بار، آن به عنوان یک مستعمره از پادشاهی  تپه کانگرا و یک شهرستان کلیدی در مسیر تجارت به دهلی نو بود. این شهر هر چند سخت اما دارای شهرت در دوران پیش از اسلام بود. لاهور از طریق اسلام در جنوب آسیا، شهرت یافت و به عنوان باغ مغولان یا شهر باغ ها پس از میراث با شکوه و چشم گیرامپراتوری مغولان شناخته شد.

تاریخ، موسسات، غذا، لباس، فیلمه، موسیقی، مد و شیوه ی زندگی جامعه ی لیبرال لاهور بسیاری از کشورها را به خود جذب می کند. فعالیت های هفته ای مانند نمایش چارپایان، رقص اسب ها و شترها، برپا کردن چادر ها، رقص های رنگارنگ محلی از همه مناطق پاکستان، نمایش های مس-باند، کلیپ های تاتو در عصرگاهان را شامل می شود. در 14 اگوست، مردم پاکستان روز استقلال پاکستان را از بریتیش راج جشن می گیرند. تعداد زیادی جشن در لاهور وجود دارد.

جریان زندگی در خیابان های لاهور مثل خیابان غذای لاهور، مرکز غذای سنتی پاکستان که یکی از خیابان های لاهوراست، زیباست.

لاهور به دلیل عشق به غذا و خوردن معروف است. در حالیکه  لاهور تعداد زیادی رستوران های سنتی و مدرن دارد، در سالهای اخیر رستوران های زنجیره ای  فست فود مانند مک دونالدز، پیزا هوت، دوممینوز پیزا، ساب وی ساندویچز، دونکین دوناتس،ناندوز و KFC در همه جای شهر دیده می شود.

تعداد زیادی از مکان ها به دلیل گرایش های غذا در لاهور وجود دارند، اما اخیرا خیابان غذا در منطقه ی تاریخی لاهور ساخته شده است (گاوالماندی، آنارکالی و بدشاهی)، این خیابان گردشگرهایی از کل دنیا را به خود جذب کرده است. بسیاری ازآخرین روند کافه ها با رویکرد قدیم، سنتی و تاریخی باز شده است. خیابان ام ام عالم در گولبرگ هییر، ده ها تن از رسانه های آشپزی کلاس بالا، از محدوده ی فرانچایزهای غربی تارستورانهای سنتی و قومی و رستورانهای موضوعی همه ی شهروندان لاهور را ره خود جذب می کنند.

مردم اهل لاهور به عنوان عاشقان غذا معروف هستند و این دلیلی برای باز بودن دائمی بسیاری از رستوران های جدید است. تجارت غذا در لاهور بسیار رقابتی است. مردم بسیار مایل هستند که شب هنگام برای صرف شام بیرون بروند. یکی از رستوران های منحصر به فرد لاهور کوکوز دن است که در بافت قدیمی شهر دقیقا پشت مسجد بدشاهی واقع است که مخلوطی از گل های زمان قدیم و جدید را می دهد.

انارکالی یکی از معروفترین بازاردر لاهور است که هر روزه به روش سنتی به مردم خدمات می رساند. این بازارمملو از اجناس سنتی مانند لباس منجق و پولک دوز، طلا و جواهر و نقره، النگو شیشه، اقلام چرمی، لوازم ضرب و شتم، و خلاقیت در ابریشم است

One thought on “جریان زندگی در خیابان های لاهور قلب تپنده ی پاکستان

Comments are closed.