سفر قطار کریسمس در پاکستان

سفر قطار کریسمس : ابتکاری جدید برای اولین بار در پاکستان

سبک زندگی

مراسم آغاز سفر قطار کریسمس که به عنوان ابتکاری جدید برای اولین بار در پاکستان به راه افتاده است.

مراسم آغاز سفر قطار کریسمس که به عنوان ابتکاری جدید برای اولین بار در پاکستان به راه افتاده است، روز پنجشنبه گذشته در ایستگاه قطار اسلام آباد، با حضور ‘خواجه سعد رفیق’ وزیر راه آهن، ‘کامران مایکل’ وزیر حقوق بشر پاکستان و عضو مسیحی کابینه این کشور و نیز تعدادی از پیروان ادیان مختلف برگزار شد.


واگن های مختلف این قطار به نمایشگاه های زیبایی از نمادها و تصاویر مربوط به دین مسیحیت و نمادهای سال نو میلادی ازجمله درخت های کاج تزئین شده به عنوان نماد سال نو میلادی، بابا نوئل و گوزن هایی که سورتمه بابانوئل می کشند، تبدیل شده تا درشهرهای مختلف، در معرض دید مردم قرار گیرد به نمادی برای تقویت دوستی و پیوند میان مسلمانان و اقلیت مسیحی این کشور تبدیل شود.

خانم ‘نانسی’ از مسیحیان شهر راولپندی که در مراسم آغاز سفر قطار کریسمس حضور یافته بود، همراه اعضای خانواده همگی با لباس های مخصوص شب کریسمس به دیدن قطار آمده بود.

این بانوی پاکستانی از اینکه دولت پاکستان برای اولین بار چنین مراسمی را تدارک دیده خوشحال است. در یکی از واگن های قطار، ماکت برخی از کلیساهای معروف پاکستان در معرض دید قرار داده شده است.  

سه واگن این قطار هم به نمایشگاه تصاویر و نقاشی هایی با موضوع کریسمس اختصاص داده شده ودر دو واگن دیگر نیز نمادهای دیگر کریسمس از جمله درخت کریسمس و بابا نوئل جای داده شده است .چند نفر هم با لباس و گریم بابانوئل این قطار را همراه می کنند

و در هر ایستگاه و شهری که قطار متوقف می شود، بابا نوئل ها با جعبه های شیرینی و شکلات از مردم پذیرایی می کنند و هدیه های کوچکی هم به کودکان می دهنددولت پاکستان اعلام کرده است هدف از راه اندازی قطار کریسمس، گسترش تفکر اعتدال و میانه روی و نهادینه کردن تحمل عقاید پیروان ادیان مختلف در میان مردم پاکستان است

کامران مایکل وزیر حقوق بشر پاکستان می گوید که این قطار نشانه دوستی و محبت و امنیت برای همه مردم بویژه جامعه مسیحیان در پاکستان است از جمعیت نزدیک 200 میلیون نفری پاکستان، حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر را اقلیت های مسیحی تشکیل می دهند.

در مرداد ماه سال جاری نیز، همزمان با فرا رسیدن هفتادمین سالروز استقلال پاکستان، قطاری نمادین به نام ‘قطار آزادی’ به عنوان نمایشگاهی سیار از برخی دستاورهای نظامی، صنعتی، فرهنگی و هنری پاکستان به شهرهای سراسر این کشور سفر کرد.