چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان

افتتاح چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان: افزایش قدرت دفاع و نیاز ملی

اخبار ملی

 چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان با ظرفیت تولید 340 مگاوات روز چهارشنبه با حضور محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان با ظرفیت تولید 340 مگاوات روز چهارشنبه با حضور محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، رسما فعالیت خود را آغاز کرد تا ظرفیت تولید برق هسته ای در این کشور، به بیش از یکهزار مگاوات افزایش یابد.

این نیروگاه جدید که در واقع فاز سوم مجتمع نیروگاه هسته ای ‘چشمه’ است و در منطقه ‘میانوالی’ در ایالت پنجاب واقع شده است، بیش از دو ماه پیش فعالیت آزمایش خود را آغاز کرد. چشم انداز تولید برق هسته ای پاکستان، تولید 8800 مگاوات برق هسته ای تا سال 2030 است.

انصار پرویز رئیس سازمان انرژی اتمی پاکستان، چندی پیش اظهار امیدواری کرده بود که با اجرای طرح های توسعه و ایجاد نیروگاه های جدید هسته ای در کشور پاکستان، میزان برق هسته ای پاکستان تا سال 2050 به 40 هزار مگاوات افزایش یابد.

آقای پرویز با اشاره به برنامه های بلند مدت پاکستان در زمینه تولید برق هسته ای با هدف جبران کمبود برق این کشور گفت: بعد از سال 2021، تقریبا هرسال عملیات ساخت یک نیروگاه هسته ای در پاکستان آغاز خواهد شد (در مجموع چهار نیروگاه هسته ای جدید) تا بتوانیم به نقطه هدف برسیم. .

پاکستان هم اکنون چهار نیروگاه فعال (نیروگاه ‘چشمه’ فاز یک با ظرفیت 300 مگاوات، فاز دو با ظرفیت 300 مگاوات و فاز سه با ظرفیت 340 مگاوات و نیروگاه هسته ای ‘کانوب’ با ظرفیت 90 مگاوات  را دارد.