دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

دانشگاه های پاکستان که مورد تایید وزارت علوم ایران هست

علمی و فناوری

پاکستان از لحاظ سیستم آموزش دانشگاهی خیلی پیشرفته در منطقه شناخته میشود زیرا به زبان رسمی انگلیسی تدریس میشود و روابط بین المللی قوی بین دانشگاه های پاکستانی و جهان میباشد. این کشور دارای تعدادی دانشگاه زیادی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران میباشد که لیست 10 تا در زیر است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در پاکستان*

در اسلا آباد (پایتخت) پاکستان

1.      دانشگاه قائد اعظم، اسلام آباد (QAU)، اسلام آباد

دانشگاه قائد اعظم (بهترین دانشگاه کشور در پژوهش) در سال 1967 برنامه های آموزشی و پژوهشی را در درجه دکتری و MS  آغاز کرد. این دانشگاه، به دلیل شهرت بین المللی دانشکده و برنامه هایش، تعداد  کثیری از دانشجویان خارجی را جذب کرده است، همچنین خدمات اخذ پذیرش را به تعداد قابل شماری از دانش آموزان از تمامی مناطق کشور به عنوان یک دانشگاه دولتی فدرال ارائه می دهد.

 

2.       موسسه فناوری اطلاعات COMSATS، اسلام آباد

موسسه COMSATS  فناوری اطلاعات (CIIT)  یک دانشگاه دولتی جوان است. به دنبال عملکرد 3 جانبه خود در زمینه  آموزش و یادگیری؛ تحقیق و اکتشاف، و توسعه و خدمات عمومی،CIIT  از  شهرت علمی بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر، در حالی که جایگاه علمی خود را حفظ کرده است، با توسعه بین المللی همگام می باشد.

 

3.      دانشگاه ملی علوم و فناوری NUST ، اسلام آباد

NUSTیکی از دانشگاه های نسل جدید با چشم انداز در حال توسعه و نوآوری در پاکستان است.  پیش بینی شده است که این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز مدرن تحقیق و توسعه در زمینه های علوم و فناوری توسعه یابد. علت تاسیس NUSTترکیب مهندسی، فناوری اطلاعات (IT) ، علوم پزشکی و مدیریت با کیفیت علمی بالاتر می باشد.

در شهر های دیگر پاکستان

 

1.         دانشکده ملی هنر ( NCA Lahore)،لاهور

2.           دانشگاه کشاورزی استان مرزی شمال غرب ( NWFPAU, Peshawar)پیشاور

3.         دانشگاه فنی و مهندسی استان مرزی شمال غرب ( NWFPUET, Peshawar)پیشاور

5.         دانشگاه فنی و مهندسی (UET Lahore) لاهور

6.         دانشگاه سند (SU)

7.         دانشگاه پنجاب (PU Lahore) لاهور

 

*http://grad.saorg.ir/2016 پاکستان

2 comments

Comments are closed.